Pregled bibliografske jedinice broj: 995980
Usporedna analiza stavova o učenju uz glazbu između učenika osnovnih i srednjih škola
Usporedna analiza stavova o učenju uz glazbu između učenika osnovnih i srednjih škola // Šesti međunarodni simpozoj glazbenih pedagoga/ Sixth International symposium of music Pedagogues Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena/Music Education in the context of present and future changes:Glazba u školi-stanje i perspektive/Music in Schools-State and Perspectives / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Juraja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020. str. 137-148 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 995980 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedna analiza stavova o učenju uz glazbu između
učenika osnovnih i srednjih škola
(Comparative Analysis of Attitudes Towards
Learning with Music Expressed by Primary and
Secondary School Students)
Autori
Drandić, Dijana ; Jadan, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Šesti međunarodni simpozoj glazbenih pedagoga/ Sixth International symposium of music Pedagogues Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena/Music Education in the context of present and future changes:Glazba u školi-stanje i perspektive/Music in Schools-State and Perspectives
/ Svalina, Vesna - Osijek : Sveučilište Josipa Juraja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020, 137-148
ISBN
978-953-6965-93-9
Skup
6. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Glazba u školi - stanje i perspektive = 6th International Symposium of Music Pedagogues: Music Education in the Context of Present and Future Changes - Music in Schools - State and Perspectives
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazba, nastava, pamćenje, učenik, učenje uz glazbu
(music, creativity, teaching, memory, pupils, learning with music)
Sažetak
Pozadinska glazba je prisutna u svakodnevnom životu učenika. Različita istraživanja sugeriraju da slušanje pozadinske glazbe za vrijeme učenja povećava kognitivne procese i koncentraciju. U istraživanju se krenulo od pretpostavke da učenici općenito slušaju glazbu dok uče. Istraživanje je provedeno na uzorku N=312 učenika osnovnih škola, sedmih i osmih razreda i učenika srednjih škola, prvih i drugih razreda. Dobiveni rezultati su pokazali da učenici slušaju glazbu uz učenje i da glazba pozitivno utječe na njihovu koncentraciju, pamćenje i učenje. Učenici koji u slobodno vrijeme slušaju klasičnu glazbu preferiraju slušati takvu glazbu kada uče u odnosu na učenike koji u slobodno vrijeme slušaju neku drugu vrstu glazbe. Učenicima osnovnih škola bliža je klasična glazba dok učenici srednjih škola više slušanju rock/pop glazbu te predlažu, s obzirom da rijetki nastavnici koriste glazbu u neglazbenim predmetima, da nastavnici češće koriste glazbu u nastavi. Dobiveni nalazi sugeriraju da će učenici sami u procesu učenja odlučiti koji im je glazbeni žanr inspirativan, kreativan i opuštajući, savršena pozadina uz učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarno umjetničko polje
Napomena
Zbornik je indeksiran u RILM i EBSCO bazama
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Dijana Drandić
(autor)