Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 995724

Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi


Žnidarec Čučković, Ana
Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, odsjek za pedagogiju, Rijeka


CROSBI ID: 995724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi
(Comparative analysis of the national curriculum of physical education in primary education in Europe)

Autori
Žnidarec Čučković, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci, odsjek za pedagogiju

Mjesto
Rijeka

Datum
03.04

Godina
2019

Stranica
287

Mentor
Vrcelj, Sofija

Ključne riječi
nacionalni kurikulum, tjelesna i zdravstvena kultura, primarno obrazovanje, komparativna analiza, pedagoške kompetencije
(national curriculum, physical and health culture, primary education, comparative analysis, pedagogical competence)

Sažetak
Tjelesna i zdravstvena kultura (TZK) dio je nacionalnih kurikuluma mnogih europskih zemalja jer pripada u obvezne sadržaje na primarnoj razini obrazovanja. U gotovo svim državama kao glavni cilj navodi se poticanje tjelesnog, osobnog i društvenog razvoja djece uz isticanje promicanja zdravog stila življenja. Ti se ciljevi ostvaruju kroz tradicionalna područja u TZK-u koja uključuju gimnastiku, igre, sport, plivanje i druge aktivnosti na otvorenom i ova područja u različitom omjeru prisutna su u svim europskim zemljama. Iako je u zakonskoj regulativi u većini zemalja Europske unije istaknuta važnost TZK, prema kriteriju sadržaja i vremenske zastupljenosti može se govoriti o zemljama koje visoko pozicioniraju tjelesnu i zdravstvenu kulturu jer su ciljevi kurikuluma obuhvatni, zemlje u kojima se marginalizira jer su ciljevi kurikuluma svedeni na jednu dimenziju i daje se manji udio vremena, te zemlje u kojima TZK ima podjednak status kao i ostali sadržaji. Zemlje koje vrednuju tjelesnu i zdravstvenu kulturu značajnu pozornost pridaju kvaliteti obrazovanju nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture vodeći računa o ravnomjernoj zastupljenosti sadržaja iz svih područja koja su važna za nastavu. Za razliku od njih, u zemljama koje marginaliziraju tjelesnu i zdravstvenu kulturu, nastavnicima nedostaju pedagoške kompetencije.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sofija Vrcelj (mentor)

Avatar Url Ana Žnidarec Čučković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ffri.uniri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Žnidarec Čučković, Ana
Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, odsjek za pedagogiju, Rijeka
Žnidarec Čučković, A. (2019) 'Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi', doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, odsjek za pedagogiju, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}nidarec \v{C}u\v{c}kovi\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {287}, keywords = {nacionalni kurikulum, tjelesna i zdravstvena kultura, primarno obrazovanje, komparativna analiza, pedago\v{s}ke kompetencije}, title = {Komparativna analiza nacionalnih kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture primarnog obrazovanja u Europi}, keyword = {nacionalni kurikulum, tjelesna i zdravstvena kultura, primarno obrazovanje, komparativna analiza, pedago\v{s}ke kompetencije}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}nidarec \v{C}u\v{c}kovi\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {287}, keywords = {national curriculum, physical and health culture, primary education, comparative analysis, pedagogical competence}, title = {Comparative analysis of the national curriculum of physical education in primary education in Europe}, keyword = {national curriculum, physical and health culture, primary education, comparative analysis, pedagogical competence}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font