Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 995663

Procjena fonološke svjesnosti djece prije polaska u školu kao podloga za suvremeni metodički pristup početnom opismenjivanju


Balen, Ivana; Kolar Billege, Martina
Procjena fonološke svjesnosti djece prije polaska u školu kao podloga za suvremeni metodički pristup početnom opismenjivanju // International Conference EDUvision 2018 »Modern Approaches to Teaching the Coming Generations« / Orel, Mojca ; Jurjevič, Stanislav (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2018. str. 234-253 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 995663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjena fonološke svjesnosti djece prije polaska u školu kao podloga za suvremeni metodički pristup početnom opismenjivanju
(Assessment of Phonological Awereness of Preschool Children as a Basis for a Modern Methodical Approach to Initial Literacy)

Autori
Balen, Ivana ; Kolar Billege, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
International Conference EDUvision 2018 »Modern Approaches to Teaching the Coming Generations« / Orel, Mojca ; Jurjevič, Stanislav - Ljubljana : EDUvision, 2018, 234-253

ISBN
978-961-94307-7-4

Skup
International Conference EDUvision (EDUvision 2018)

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 29.11.2018. - 01.12.2018

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
fonološka svjesnost, početno čitanje i pisanje, predčitačke vještine, rana pismenost
(early literacy, early reading and writing, phonological awareness, pre-reading skills)

Sažetak
Formalnom poučavanju čitanja i pisanja koje počinje u prvome razredu osnovne škole prethode mnoge(pred)vještine kojima dijete ovladava od rođenja do polaska u školu. Budući da su čitanje i pisanje jezične djelatnosti kojima prethode razvijene jezične djelatnosti slušanja i govorenja, od iznimne je važnosti da roditelji, a osobito odgojitelji u svojim predškolskim programima, veliku važnost pridaju razvoju djetetove slušne percepcije te razvoju govora. Fonološka svjesnost ili glasovna osjetljivost uključuje slušnu obradu glasova u riječi na kojoj se temelje vještine čitanja i pisanja, a relevantna istraživanja u području početne pismenosti ističu upravo fonološke varijable kao presudne za uspješno ovladavanje tim vještinama. Cilj provedenoga istraživanja bio je procijeniti razinu fonološke svjesnosti (analize i sinteze riječi, slušne percepcije i slušnoga razlikovanja) djece prije polaska u školu te utvrditi njenu povezanost s uspješnošću rješavanja zadataka predznanja pismenosti na hrvatskome jeziku. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku (N = 21) djece školskih obveznika koji su uključeni u redovni program jednoga zagrebačkoga vrtića u Republici Hrvatskoj. Rezultati dobiveni tim istraživanjem ukazuju na to kako je većinski postotak djece ispitanika dosegnuo razvojno očekivanu razinu fonološke svjesnosti, a utvrđeno je i kako među ispitanicima postoji pozitivna, statistički značajna korelacija uspješnosti rješavanja zadataka fonološke svjesnosti i predznanja pismenosti. Premda ograničene relevantnosti zbog maloga broja ispitanika, prikazani rezultati mogu poslužitiodgojiteljima kao pokazatelj ostvarenosti preduvjeta za učenje čitanja i pisanja te učiteljima u daljnjem planiranju metodičkih aktivnosti u nastavi početnoga čitanja i pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Balen, Ivana; Kolar Billege, Martina
Procjena fonološke svjesnosti djece prije polaska u školu kao podloga za suvremeni metodički pristup početnom opismenjivanju // International Conference EDUvision 2018 »Modern Approaches to Teaching the Coming Generations« / Orel, Mojca ; Jurjevič, Stanislav (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2018. str. 234-253 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Balen, I. & Kolar Billege, M. (2018) Procjena fonološke svjesnosti djece prije polaska u školu kao podloga za suvremeni metodički pristup početnom opismenjivanju. U: Orel, M. & Jurjevič, S. (ur.)International Conference EDUvision 2018 »Modern Approaches to Teaching the Coming Generations«.
@article{article, author = {Balen, Ivana and Kolar Billege, Martina}, year = {2018}, pages = {234-253}, keywords = {fonolo\v{s}ka svjesnost, po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, pred\v{c}ita\v{c}ke vje\v{s}tine, rana pismenost}, isbn = {978-961-94307-7-4}, title = {Procjena fonolo\v{s}ke svjesnosti djece prije polaska u \v{s}kolu kao podloga za suvremeni metodi\v{c}ki pristup po\v{c}etnom opismenjivanju}, keyword = {fonolo\v{s}ka svjesnost, po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, pred\v{c}ita\v{c}ke vje\v{s}tine, rana pismenost}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Balen, Ivana and Kolar Billege, Martina}, year = {2018}, pages = {234-253}, keywords = {early literacy, early reading and writing, phonological awareness, pre-reading skills}, isbn = {978-961-94307-7-4}, title = {Assessment of Phonological Awereness of Preschool Children as a Basis for a Modern Methodical Approach to Initial Literacy}, keyword = {early literacy, early reading and writing, phonological awareness, pre-reading skills}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font