Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 995297

Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata


Mujčinović, Alma
Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 995297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata
(Pseudoscientificality on the example of contemporary Croatian advertisements of over the counter drugs)

Autori
Mujčinović, Alma

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2018

Stranica
88

Mentor
Labaš, Danijel

Neposredni voditelj
Miškulin Saletović, Lucia

Ključne riječi
Reklame ; Kvaziznanstvenost ; Bezreceptni lijekovi ; OTC ; Multimodalnost ; Ilokucija ; Perlokucija
(advertisments ; pseudoscientificality ; over the counter drugs ; multimodality ; ilocution ; perlocution)

Sažetak
Reklamna je poruka tijekom povijesti pronalazila nove prostore i dimenzije svoga djelovanja. Danas je u 21. stoljeću još malo pomaknula granice te osnažila svoje značenje u životu suvremenog čovjeka (Crnković, Markač, 2014: 129), postupno prisvajajući status najprisutnijeg diskursa današnjice. Tema i predmet ovoga istraživanja je kvaziznanstvenost u suvremenim hrvatskim reklamnim porukama za lijekove bez recepta. Istraživanjem na korpusu hrvatskih reklama za lijekove bez recepta u trima hrvatskim časopisima: Gloria, Men's Health i Globus od 2010. do 2016. godine ispitana je uporaba i učestalost kvaziznanstvenih elemenata kojima se nastoji prikriti razlika između objektivnoga i subjektivnoga te reklami osigurati vjerodostojnost (Stolac, Vlastelić, 2014: 63). U ovome se radu prije svega žele odrediti elementi kvaziznanstvenosti u reklamnim porukama za lijekove bez recepta. Zatim se nastoji utvrditi u kojim se sastavnim elementima reklama pojavljuju. Isto tako, cilj je propitati ilokuciju i perlokucijski učinak kvaziznanstvenih elemenata u reklami, odnosno njihovu namjeru te uspješnost ostvarenja namjere. Korpus se sastoji od ukupno 376 reklama za lijekove bez recepta, a u radu se primjenjuje tekstnolingvistička i multimodalna analiza, te metoda ankete. Provedenom anketom ispitan je perlokucijski učinak kvaziznanstvenih elemenata u reklamama, a uzorkom je obuhvaćeno 50 studenata i studentica s deset fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u dobi od 19 do 22 godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Danijel Labaš (mentor)

Avatar Url Lucia Miškulin Saletović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mujčinović, Alma
Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Mujčinović, A. (2018) 'Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Muj\v{c}inovi\'{c}, Alma}, year = {2018}, pages = {88}, keywords = {Reklame, Kvaziznanstvenost, Bezreceptni lijekovi, OTC, Multimodalnost, Ilokucija, Perlokucija}, title = {Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata}, keyword = {Reklame, Kvaziznanstvenost, Bezreceptni lijekovi, OTC, Multimodalnost, Ilokucija, Perlokucija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Muj\v{c}inovi\'{c}, Alma}, year = {2018}, pages = {88}, keywords = {advertisments, pseudoscientificality, over the counter drugs, multimodality, ilocution, perlocution}, title = {Pseudoscientificality on the example of contemporary Croatian advertisements of over the counter drugs}, keyword = {advertisments, pseudoscientificality, over the counter drugs, multimodality, ilocution, perlocution}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font