Pregled bibliografske jedinice broj: 995297
Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata
Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 995297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaziznanstvenost na primjeru suvremenih hrvatskih reklama za lijekove bez recepata
(Pseudoscientificality on the example of contemporary Croatian advertisements of over the counter drugs)
Autori
Mujčinović, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2018
Stranica
88
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Miškulin Saletović, Lucia
Ključne riječi
Reklame ; Kvaziznanstvenost ; Bezreceptni lijekovi ; OTC ; Multimodalnost ; Ilokucija ; Perlokucija
(advertisments ; pseudoscientificality ; over the counter drugs ; multimodality ; ilocution ; perlocution)
Sažetak
Reklamna je poruka tijekom povijesti pronalazila nove prostore i dimenzije svoga djelovanja. Danas je u 21. stoljeću još malo pomaknula granice te osnažila svoje značenje u životu suvremenog čovjeka (Crnković, Markač, 2014: 129), postupno prisvajajući status najprisutnijeg diskursa današnjice. Tema i predmet ovoga istraživanja je kvaziznanstvenost u suvremenim hrvatskim reklamnim porukama za lijekove bez recepta. Istraživanjem na korpusu hrvatskih reklama za lijekove bez recepta u trima hrvatskim časopisima: Gloria, Men's Health i Globus od 2010. do 2016. godine ispitana je uporaba i učestalost kvaziznanstvenih elemenata kojima se nastoji prikriti razlika između objektivnoga i subjektivnoga te reklami osigurati vjerodostojnost (Stolac, Vlastelić, 2014: 63). U ovome se radu prije svega žele odrediti elementi kvaziznanstvenosti u reklamnim porukama za lijekove bez recepta. Zatim se nastoji utvrditi u kojim se sastavnim elementima reklama pojavljuju. Isto tako, cilj je propitati ilokuciju i perlokucijski učinak kvaziznanstvenih elemenata u reklami, odnosno njihovu namjeru te uspješnost ostvarenja namjere. Korpus se sastoji od ukupno 376 reklama za lijekove bez recepta, a u radu se primjenjuje tekstnolingvistička i multimodalna analiza, te metoda ankete. Provedenom anketom ispitan je perlokucijski učinak kvaziznanstvenih elemenata u reklamama, a uzorkom je obuhvaćeno 50 studenata i studentica s deset fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u dobi od 19 do 22 godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb