Pregled bibliografske jedinice broj: 995287
Elementi STEM kreativnosti
Elementi STEM kreativnosti // Zbornik sažetaka radova Osmog kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske / Milin Šipuš, Željka (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2018. str. 58-59 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, stručni)
CROSBI ID: 995287 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi STEM kreativnosti
(Elements of STEM creativity)
Autori
Glasnović Gracin, Dubravka ; Burušić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka radova Osmog kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske
/ Milin Šipuš, Željka - Zagreb : Školska knjiga, 2018, 58-59
Skup
8. kongres nastavnika matematika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.07.2018. - 05.07.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kreativnost, matematička kreativnost, STEM kreativnost
(creativity, mathematical creativity, STEM creativity)
Sažetak
Kreativnost se obično opisuje kao sposobnost generiranja ideja ili proizvoda koji su novina i koji su korisni. U literaturi se pri opisu kreativnosti također kombiniraju dva ili više aspekata kreativnosti: kreativan proces, kreativan proizvod, kreativna osoba te kreativna okolina. U ovom predavanju i radu osvrnut ćemo se na kreativnost u STEM području s naglaskom na matematičku kreativnost. Možemo li mjeriti matematičku ili STEM kreativnost i reći da je neka osoba kreativnija od druge? Mjerenje kreativnosti desetljećima je velik izazov autorima testova i danas postoji više od stotinu različitih testova kreativnosti. Mnogi autori smatraju da se jednim testom ne može mjeriti “opća kreativnost”, već je bolje testirati kreativnosti unutar specifičnih područja, Tako su poznati testovi matematičke kreativnosti u problem solvingu te testovi kreativnosti u prirodoslovlju. Obje vrste testova se naslanjaju na poznati Torrance Test of Creative Thinking koji se bazira na trima karakteristikama kreativne osobe: fluentnosti (produktivnosti), fleksibilnosti i originalnosti. Produktivnost se odnosi na broj produciranih originalnih ideja ispitanika na zadani zadatak, dok fleksibilnost obuhvaća sposobnost promjene pristupa i raznolikost ideja kod učenika. Originalnost se vrednuje statistički – kada učenik daje rijedak odgovor unutar dane populacije ispitanika. Osim prikaza teorijske pozadine kako mjeriti STEM kreativnost, prikazat će se primjeri testnih zadataka za mjerenje matematičke i STEM kreativnosti te neki zanimljivi (i kreativni) učenički odgovori. Rad je izrađen u okviru projekta “Profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom osnovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i interesa za zanimanja (JOBSTEM)” koji u potpunosti financira Hrvatska zaklada za znanost i projekt se vodi se pod brojem IP-2014-09-9250.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-9250 - profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom snovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i intersa za zanimanjima (JOBSTEM) (Burušić, Josip, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb