Pregled bibliografske jedinice broj: 995268
Struktura kognitivnih sposobnosti djece i adolescenata s umjerenom, težom i teškom mentalnom retardacijom i nepoželjnim oblicima ponašanja
Struktura kognitivnih sposobnosti djece i adolescenata s umjerenom, težom i teškom mentalnom retardacijom i nepoželjnim oblicima ponašanja // Defektologija, 28 (1991), 2; 79-90 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 995268 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura kognitivnih sposobnosti djece i adolescenata s umjerenom, težom i teškom mentalnom retardacijom i nepoželjnim oblicima ponašanja
(Structure of cognitive abilities of children and adolescents with mild, moderate and severe mental retardation and undesirable forms of behavior)
Autori
Sekušak-Galešev, Snježana
Izvornik
Defektologija (0351-1839) 28
(1991), 2;
79-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kognitivne sposobnosti ; mentalna retardacija ; djeca ; adolescenti ; nepoželjna ponašanja
(cognitive abilities ; mental retardation ; children ; adolescents ; undesirable behaviors)
Sažetak
Na uzorku djece i adolescenata sa umjerenom, težom i teškom mentalnom retardacijom' kod kojih je primjećeno manifestiranje nepoželjnih oblika ponašanja, utvrđena je, struktura njihovih kognitivnih sposobnosti. U tu svrhu primijenjena su dva mjerna instrumenta nastala na osnovu Piagetove teorije kognitivnog razvoja, od kojih jedan ispituje senzomotornu inteligenciju, a drugi predoperacionalni period u razvoju mišljenja. U svrhu homogeniziranja uzorka izvršena je parcijalizacija utjecaja dobi i spola nad dobivenim rezultatima. Nakon toga je na interkorelacionoj matrici pomoću faktorske analize na zajedničke faktore te ortogonalnom analitičkom rotacijom Varimax provedena analiza latentnih ispitanih kognitivnih sposobnosti. Guttman-Kaiserovim kriterijem određen je broj značajnih glavnih komponenata. U prostoru Skale za ispitivanje senzomotorne inteligencije (Casati i Lezine, 1968) izoliran je faktor senzomotornog razvoja, a u prostoru Baterije za ispitivanje predoperacionalnog mišljenja (Ignjatović, 1982) faktor kozervacije i faktor definiran snalaženjem u prostornim odnosima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Snježana Sekušak Galešev
(autor)