Pregled bibliografske jedinice broj: 995252
Determinante uspješnosti studiranja u Republici Hrvatskoj: usporedba neuronskih mreža i stabla odlučivanja
Determinante uspješnosti studiranja u Republici Hrvatskoj: usporedba neuronskih mreža i stabla odlučivanja, 2018., doktorska disertacija, Fakulteta za komercialne in poslovne vede, Celje
CROSBI ID: 995252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Determinante uspješnosti studiranja u Republici Hrvatskoj: usporedba neuronskih mreža i stabla odlučivanja
(Determinant of study efficiency in the Republic of Croatia: comparison of neural networks and decision trees)
Autori
Bilal Zorić, Alisa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakulteta za komercialne in poslovne vede
Mjesto
Celje
Datum
05.12
Godina
2018
Stranica
237
Mentor
Mirjana Pejić Bach
Ključne riječi
efikasnost studiranja, rudarenje podataka, rudarenje podataka u obrazovanju, neuronske mreže, stabla odlučivanja
(successful study, data mining, educational data mining, neural network, decision trees)
Sažetak
Cilj je doktorske disertacije istražiti utjecaj različitih faktora kao što su demografski i financijski faktori, navike redovitog učenja, jasno definirani ciljevi nakon studiranja te prethodni uspjeh u srednjoškolskom obrazovanju na uspješnost studiranja mjerenu prosjekom ocjena, te istražiti postoji li veza između prosjeka ocjena tijekom studija i zaposlenja, odnosno brzine pronalaska prvog zaposlenja i visine prve plaće. U teorijskom dijelu rada prikazano je visokoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj, kao i procesi koji su prethodili njegovom oblikovanju. Definiran je pojam i koncept rudarenja podataka te su sustavno prikazane metode rudarenja podataka s posebnim naglaskom na dvije odabrane tehnike - neuronske mreže i stabla odlučivanja koje se koriste u empirijskom dijelu doktorske disertacije. Konceptualiziran je pojam rudarenja podataka u obrazovanju, predstavljene su spoznaje iz područja doktorske disertacije i naveden je prikaz dosadašnjih istraživanja kroz primjenu rudarenja podataka u obrazovanju prema područjima primjene. U empirijskom dijelu rada provedeno je istraživanje efikasnosti studiranja u Republici Hrvatskoj. Rezultati provedenog istraživanja potvrdili su pet postavljenih hipoteza doktorske disertacije, dok su dvije hipoteze odbačene, odnosno pokazano je da su demografske karakteristike, prethodni uspjeh u dosadašnjem obrazovanju, navike redovitog učenja i dodatno obrazovanje dobri pokazatelji uspješnog studiranja, dok se na osnovi financijskih uvjeta tijekom studija i jasno definiranih ciljeva nakon studija ne može dobro predvidjeti uspješnost studiranja. Također je pokazano da uspješno studiranje vodi do bržeg pronalaska prvog zaposlenja i višeg iznosa prve plaće. Analizom podataka jedne visokoškolske ustanove, kreiran je model za procjenu uspješnosti studiranja pomoću neuronskih mreža, a temelji se na podacima koji su dostupni za kandidata prilikom upisa studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić