Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 995082

Informacijsko opismenjavanje studenata medicine kroz izborne predmete : praksa Središnje medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu


Markulin, Helena; Petrak, Jelka
Informacijsko opismenjavanje studenata medicine kroz izborne predmete : praksa Središnje medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 2; 239-255 doi:10.30754/vbh.61.2.675 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 995082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informacijsko opismenjavanje studenata medicine kroz izborne predmete : praksa Središnje medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
(Information literacy elective courses for medical students: the experiences of the Central Medical Library, University of Zagreb School of Medicine)

Autori
Markulin, Helena ; Petrak, Jelka

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 61 (2018), 2; 239-255

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
informacijska pismenost ; visokoškolska izobrazba – izborni predmeti ; visokoškolske knjižnice
(academic libraries ; higher education programs – elective courses ; information literacy)

Sažetak
Cilj. Cilj je ovoga rada prikazati mogućnosti visokoškolskih knjižnica u pripremi i izvedbi izbornih predmeta u nastavnim programima visokih učilišta. Metoda. Prikazan je sadržaj i način izvođenja dvaju izbornih predmeta tematski vezanih uz podučavanje informacijske pismenosti studenata medicine koje je oblikovala Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, kao i rezultati anketnoga ispitivanja studenata koji su pohađali jedan od opisanih kolegija.Rezultati. Prepoznajući specifičnosti informacijskih potreba studenata medicine, Središnja medicinska knjižnica samostalno je oblikovala sadržaj i način izvođenja izbornih predmeta. Predmete su ocijenila i odobrila odgovarajuća tijela matične ustanove. U izvođenju kolegija, od kojih svaki traje 25 sati i pretežno se izvodi u obliku vježbi, sudjeluju knjižničari i nastavnici temeljnih i kliničkih predmeta. Nastavnike je odabrala i na suradnju pozvala Središnja medicinska knjižnica. Prema rezultatima anketnog ispitivanja velika većina studenata koji su pohađali nastavu jednog od izbornih predmeta Središnje medicinske knjižnice izrazila je zadovoljstvo programom izbornog predmeta i prezentacijom njegova sadržaja. Praktična primjena. Izborni predmeti učinkovit su način na koji visokoškolske knjižnice mogu prenositi sadržaje koji podupiru informacijsku pismenost studenata i pripremaju ih za cjeloživotno učenje. Pritom je neophodna suradnja knjižnice s nastavnicima matične ustanove. Primjer opisan u radu može biti poticaj drugim hrvatskim visokoškolskim knjižnicama za sličan pristup informacijskom opismenjavanju studenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelka Petrak (autor)

Avatar Url Helena Markulin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Markulin, Helena; Petrak, Jelka
Informacijsko opismenjavanje studenata medicine kroz izborne predmete : praksa Središnje medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 2; 239-255 doi:10.30754/vbh.61.2.675 (domaća recenzija, članak, stručni)
Markulin, H. & Petrak, J. (2018) Informacijsko opismenjavanje studenata medicine kroz izborne predmete : praksa Središnje medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2), 239-255 doi:10.30754/vbh.61.2.675.
@article{article, author = {Markulin, Helena and Petrak, Jelka}, year = {2018}, pages = {239-255}, DOI = {10.30754/vbh.61.2.675}, keywords = {informacijska pismenost, visoko\v{s}kolska izobrazba – izborni predmeti, visoko\v{s}kolske knji\v{z}nice}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.61.2.675}, volume = {61}, number = {2}, issn = {0507-1925}, title = {Informacijsko opismenjavanje studenata medicine kroz izborne predmete : praksa Sredi\v{s}nje medicinske knji\v{z}nice Medicinskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, keyword = {informacijska pismenost, visoko\v{s}kolska izobrazba – izborni predmeti, visoko\v{s}kolske knji\v{z}nice} }
@article{article, author = {Markulin, Helena and Petrak, Jelka}, year = {2018}, pages = {239-255}, DOI = {10.30754/vbh.61.2.675}, keywords = {academic libraries, higher education programs – elective courses, information literacy}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.61.2.675}, volume = {61}, number = {2}, issn = {0507-1925}, title = {Information literacy elective courses for medical students: the experiences of the Central Medical Library, University of Zagreb School of Medicine}, keyword = {academic libraries, higher education programs – elective courses, information literacy} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font