Pregled bibliografske jedinice broj: 995082
Informacijsko opismenjavanje studenata medicine kroz izborne predmete : praksa Središnje medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Informacijsko opismenjavanje studenata medicine kroz izborne predmete : praksa Središnje medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 2; 239-255 doi:10.30754/vbh.61.2.675 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 995082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijsko opismenjavanje studenata medicine
kroz izborne predmete : praksa Središnje
medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
(Information literacy elective courses for medical
students: the experiences of the Central Medical
Library, University of Zagreb School of Medicine)
Autori
Markulin, Helena ; Petrak, Jelka
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 61
(2018), 2;
239-255
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
informacijska pismenost ; visokoškolska izobrazba – izborni predmeti ; visokoškolske knjižnice
(academic libraries ; higher education programs – elective courses ; information literacy)
Sažetak
Cilj. Cilj je ovoga rada prikazati mogućnosti visokoškolskih knjižnica u pripremi i izvedbi izbornih predmeta u nastavnim programima visokih učilišta. Metoda. Prikazan je sadržaj i način izvođenja dvaju izbornih predmeta tematski vezanih uz podučavanje informacijske pismenosti studenata medicine koje je oblikovala Središnja medicinska knjižnica Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, kao i rezultati anketnoga ispitivanja studenata koji su pohađali jedan od opisanih kolegija.Rezultati. Prepoznajući specifičnosti informacijskih potreba studenata medicine, Središnja medicinska knjižnica samostalno je oblikovala sadržaj i način izvođenja izbornih predmeta. Predmete su ocijenila i odobrila odgovarajuća tijela matične ustanove. U izvođenju kolegija, od kojih svaki traje 25 sati i pretežno se izvodi u obliku vježbi, sudjeluju knjižničari i nastavnici temeljnih i kliničkih predmeta. Nastavnike je odabrala i na suradnju pozvala Središnja medicinska knjižnica. Prema rezultatima anketnog ispitivanja velika većina studenata koji su pohađali nastavu jednog od izbornih predmeta Središnje medicinske knjižnice izrazila je zadovoljstvo programom izbornog predmeta i prezentacijom njegova sadržaja. Praktična primjena. Izborni predmeti učinkovit su način na koji visokoškolske knjižnice mogu prenositi sadržaje koji podupiru informacijsku pismenost studenata i pripremaju ih za cjeloživotno učenje. Pritom je neophodna suradnja knjižnice s nastavnicima matične ustanove. Primjer opisan u radu može biti poticaj drugim hrvatskim visokoškolskim knjižnicama za sličan pristup informacijskom opismenjavanju studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts