Pregled bibliografske jedinice broj: 994945
Inkluzija djece rane i predškolske dobi prema mišljenjima stručnjaka
Inkluzija djece rane i predškolske dobi prema mišljenjima stručnjaka // Peti hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu ; rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju, 2019. str. 53-53 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 994945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija djece rane i predškolske dobi prema mišljenjima stručnjaka
(Inclusion of early and pre-school children according to expert opinion)
Autori
Sunko, Esmeralda ; Maglica, Toni ; Zujić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Peti hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu ; rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma
/ - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju, 2019, 53-53
ISBN
978-953-55853-7-4
Skup
5. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: Rano otkrivanje, dijagnostika i podrška kod poremećaja iz spektra autizma
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s poremećajima iz autističnog spektra, rana intervencija, interakcija sa zajednicom
(children with autistic spectrum disorders, early intervention, inetracting with the communit)
Sažetak
Razina kvalitete života obitelji djece s teškoćama u razvoju u inkluzivnom društvu recipročna je kvaliteti društvene zajednice, stoga je važno koja mišljenja imaju stručnjaci koji pružaju socijalne usluge ili rade u ustanovama ranog i predškolskog odgoja. Istraživanje je provedeno u mjestima i gradovima Splitsko-dalmatinske županije s ciljem ispitivanja mišljenja o kvaliteti života obitelji djece s teškoćama u razvoju i njihovoj interakciji sa zajednicom. U istraživanju je sudjelovalo 100 ispitanika koji su u svom profesionalnom radu pružali usluge ili sudjelovali u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi s poremećajem iz spektra autizma. Od ukupnog broja ispitanika, 51 ispitanik (51%) je zaposlenik u ustanovama ranog i predškolskog odgoja, a 49 (49%) su zaposlenici Centara za odgoji i obrazovanje koji pružaju usluge iz područja socijalne skrbi djeci rane i predškolske dobi. Najviše je ispitanika 36 (36%) s radnim stažem manjim od 10 godina, a najmanje ispitanika 6 (6%) pripada skupini s radnim stažem od 31 do 40 godina. Dosadašnja slična istraživanja pokazuju da ispitanici smatraju najvažniju podršku obiteljima djece s teškoćama u razvoju od strane zajednice i stručnjaka, kao i kvaliteta interakcije sa zajednicom. Smatraju osobito važnim općenito zdravlje djeteta i kvalitetu unutar obiteljskih odnosa. O uslugama rane intervencije upoznata je većina ispitanika i smatraju da ova usluga poboljšava kvalitetu života obitelji djece s teškoćama u razvoju, ali da nema dovoljno stručnjaka za provedbu. Ispitanici ne smatraju dugotrajnim proces ostvarivanja osobne invalidnine i drugih socijalnih prava za djecu s teškoćama u razvoju i ne smatraju financijsko blagostanje značajnim za kvalitetu života obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu