Pregled bibliografske jedinice broj: 994878
Procjena motoričkih sposobnosti osnovnoškolske djece s intelektualnim teškoćama primjenom testa Movement ABC-2
Procjena motoričkih sposobnosti osnovnoškolske djece s intelektualnim teškoćama primjenom testa Movement ABC-2 // Global Nursing and Healthcare / Damir Lučanin, Jadranka Pavić, Jasna Bošnir, Lana Feher Turković, Aleksandar Racz, Ozren Rađenović, Goran Roić, Tomislav Sajko, Snježana Schuster, Biserka Sedić (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2019. str. 23-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 994878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena motoričkih sposobnosti osnovnoškolske djece s intelektualnim teškoćama primjenom testa Movement ABC-2
(Evaluation of motor abilities in elementary school students with intellectual disabilities using Movement ABC-2 test)
Autori
Stipić, Zvončica ; Bartolac, Andreja ; Jurak , Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Global Nursing and Healthcare
/ Damir Lučanin, Jadranka Pavić, Jasna Bošnir, Lana Feher Turković, Aleksandar Racz, Ozren Rađenović, Goran Roić, Tomislav Sajko, Snježana Schuster, Biserka Sedić - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2019, 23-23
ISBN
978-953-6239-65-8
Skup
18. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 4. konferencija zdravstvenih profesija u medijima
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.03.2019. - 29.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Procjena motoričkog razvoja, djeca s intelektualnim teškoćama, MABC-2
(Motor development assessment, children with intellectual disabilities, MABC-2)
Sažetak
Djeca s višestrukim neurorazvojnim teškoćama suočavaju se s različitim ograničenjima u kognitivnoj, jezičnoj, motoričkoj i psihosocijalnoj domeni, što se odražava na njihovo sudjelovanje u aktivnostima svakodnevnog života. U istraživačkoj literaturi te posebice praksi prepoznaju se izazovi u razvoju motoričkih vještina koje prate teškoće u intelektualnom funkcioniranju i adaptivnom ponašanju. Standardizirane procjene motoričkih vještina djece s intelektualnim teškoćama u nas su nedovoljno zastupljene iz razloga metodoloških izazova prilikom njihove primjene s ovom populacijom djece. Stoga je cilj ovog istraživanja dobiti uvid u razvijenost motoričkih sposobnosti djece osnovnoškolske dobi od 7 do 16 godina s intelektualnim teškoćama kojaredovito pohađaju odgojno-obrazovnu ustanovu specijaliziranu za rad s učenicima s intelektualnim teškoćama te provjeriti metodološku primjerenost odabranog testa. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 23 djece podijeljeneu dvijedobne skupine (od 7do 10 god. i od 11do 16 god.), od toga 19 dječaka i četiridjevojčice. Motorički razvoj procijenjen je standardiziranim testom za identifikaciju i opis razvijenosti motoričke izvedbe djece Movement ABC-2, koji sadrži osam jednostavnih motoričkih zadataka. Mjerenje je provedeno individualno sa svakim djetetom, a postupak istraživanja proveden je u skladu sEtičkim kodeksomistraživanja s djecom. Analizom rezultata utvrđeno je da je 75% djece ostvarilo standardni rezultat od 37 ili manje bodova, odnosno 0, 5 percentila, što ukazuje na slabu razvijenost motoričkih vještina kod ove populacije djece, odnosno svrstavaju testiranu skupinu djece u prosjeku u 1, 03% (SD±1, 84) dna populacije po razvijenosti motoričkih vještina. Ovi rezultati upućuju na ozbiljne motoričke smetnje koje uvelike utječu na samostalnost i kvalitetu svakodnevnog života djece. U ovom je radu poseban naglasak stavljen na metodološke izazove prilikom primjene testa MABC-2 s djecom s intelektualnim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb