Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 994878

Procjena motoričkih sposobnosti osnovnoškolske djece s intelektualnim teškoćama primjenom testa Movement ABC-2


Stipić, Zvončica; Bartolac, Andreja; Jurak , Ivan
Procjena motoričkih sposobnosti osnovnoškolske djece s intelektualnim teškoćama primjenom testa Movement ABC-2 // Global Nursing and Healthcare / Damir Lučanin, Jadranka Pavić, Jasna Bošnir, Lana Feher Turković, Aleksandar Racz, Ozren Rađenović, Goran Roić, Tomislav Sajko, Snježana Schuster, Biserka Sedić (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2019. str. 23-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 994878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjena motoričkih sposobnosti osnovnoškolske djece s intelektualnim teškoćama primjenom testa Movement ABC-2
(Evaluation of motor abilities in elementary school students with intellectual disabilities using Movement ABC-2 test)

Autori
Stipić, Zvončica ; Bartolac, Andreja ; Jurak , Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Global Nursing and Healthcare / Damir Lučanin, Jadranka Pavić, Jasna Bošnir, Lana Feher Turković, Aleksandar Racz, Ozren Rađenović, Goran Roić, Tomislav Sajko, Snježana Schuster, Biserka Sedić - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2019, 23-23

ISBN
978-953-6239-65-8

Skup
18. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 4. konferencija zdravstvenih profesija u medijima

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.03.2019. - 29.03.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Procjena motoričkog razvoja, djeca s intelektualnim teškoćama, MABC-2
(Motor development assessment, children with intellectual disabilities, MABC-2)

Sažetak
Djeca s višestrukim neurorazvojnim teškoćama suočavaju se s različitim ograničenjima u kognitivnoj, jezičnoj, motoričkoj i psihosocijalnoj domeni, što se odražava na njihovo sudjelovanje u aktivnostima svakodnevnog života. U istraživačkoj literaturi te posebice praksi prepoznaju se izazovi u razvoju motoričkih vještina koje prate teškoće u intelektualnom funkcioniranju i adaptivnom ponašanju. Standardizirane procjene motoričkih vještina djece s intelektualnim teškoćama u nas su nedovoljno zastupljene iz razloga metodoloških izazova prilikom njihove primjene s ovom populacijom djece. Stoga je cilj ovog istraživanja dobiti uvid u razvijenost motoričkih sposobnosti djece osnovnoškolske dobi od 7 do 16 godina s intelektualnim teškoćama kojaredovito pohađaju odgojno-obrazovnu ustanovu specijaliziranu za rad s učenicima s intelektualnim teškoćama te provjeriti metodološku primjerenost odabranog testa. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 23 djece podijeljeneu dvijedobne skupine (od 7do 10 god. i od 11do 16 god.), od toga 19 dječaka i četiridjevojčice. Motorički razvoj procijenjen je standardiziranim testom za identifikaciju i opis razvijenosti motoričke izvedbe djece Movement ABC-2, koji sadrži osam jednostavnih motoričkih zadataka. Mjerenje je provedeno individualno sa svakim djetetom, a postupak istraživanja proveden je u skladu sEtičkim kodeksomistraživanja s djecom. Analizom rezultata utvrđeno je da je 75% djece ostvarilo standardni rezultat od 37 ili manje bodova, odnosno 0, 5 percentila, što ukazuje na slabu razvijenost motoričkih vještina kod ove populacije djece, odnosno svrstavaju testiranu skupinu djece u prosjeku u 1, 03% (SD±1, 84) dna populacije po razvijenosti motoričkih vještina. Ovi rezultati upućuju na ozbiljne motoričke smetnje koje uvelike utječu na samostalnost i kvalitetu svakodnevnog života djece. U ovom je radu poseban naglasak stavljen na metodološke izazove prilikom primjene testa MABC-2 s djecom s intelektualnim teškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andreja Bartolac (autor)

Avatar Url Ivan Jurak (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Stipić, Zvončica; Bartolac, Andreja; Jurak , Ivan
Procjena motoričkih sposobnosti osnovnoškolske djece s intelektualnim teškoćama primjenom testa Movement ABC-2 // Global Nursing and Healthcare / Damir Lučanin, Jadranka Pavić, Jasna Bošnir, Lana Feher Turković, Aleksandar Racz, Ozren Rađenović, Goran Roić, Tomislav Sajko, Snježana Schuster, Biserka Sedić (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2019. str. 23-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Stipić, Z., Bartolac, A. & Jurak , I. (2019) Procjena motoričkih sposobnosti osnovnoškolske djece s intelektualnim teškoćama primjenom testa Movement ABC-2. U: Damir Lučanin, Jadranka Pavić, Jasna Bošnir, Lana Feher Turković, Aleksandar Racz, Ozren Rađenović, Goran Roić, Tomislav Sajko, Snježana Schuster, Biserka Sedić (ur.)Global Nursing and Healthcare.
@article{article, author = {Stipi\'{c}, Zvon\v{c}ica and Bartolac, Andreja and Jurak, Ivan}, year = {2019}, pages = {23-23}, keywords = {Procjena motori\v{c}kog razvoja, djeca s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama, MABC-2}, isbn = {978-953-6239-65-8}, title = {Procjena motori\v{c}kih sposobnosti osnovno\v{s}kolske djece s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama primjenom testa Movement ABC-2}, keyword = {Procjena motori\v{c}kog razvoja, djeca s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama, MABC-2}, publisher = {Zdravstveno veleu\v{c}ili\v{s}te Zagreb}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Stipi\'{c}, Zvon\v{c}ica and Bartolac, Andreja and Jurak, Ivan}, year = {2019}, pages = {23-23}, keywords = {Motor development assessment, children with intellectual disabilities, MABC-2}, isbn = {978-953-6239-65-8}, title = {Evaluation of motor abilities in elementary school students with intellectual disabilities using Movement ABC-2 test}, keyword = {Motor development assessment, children with intellectual disabilities, MABC-2}, publisher = {Zdravstveno veleu\v{c}ili\v{s}te Zagreb}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font