Pregled bibliografske jedinice broj: 994647
Multitask video-igre kao kognitivni trening za mlađe odrasle osobe
Multitask video-igre kao kognitivni trening za mlađe odrasle osobe // XXV naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji / Knjiga rezimea
Beograd, Srbija, 2019. str. 29-30 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 994647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multitask video-igre kao kognitivni trening za mlađe odrasle osobe
(Multitask games as cognitive training for younger adults)
Autori
Martinčević, Marina ; Vranić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XXV naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji / Knjiga rezimea
/ - , 2019, 29-30
ISBN
978-86-6427-091-5
Skup
25. naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 29.03.2019. - 31.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kognitivni trening, video-igre, izvršno funkcioniranje, pamćenje
(cognitive training, video games, executive functions, memory)
Sažetak
Video-igre su danas izuzetno popularan oblik zabave, naročito među mlađom populacijom. U posljednje vrijeme one se vrlo često koriste kao treninga za osnaživanje kognitivnih funkcija. Stoga je i cilj ovog istraživanja bio ispitati neposredne i odgođene učinke igranja igre s više istovremenih zadataka na različite aspekte izvršnog funkcioniranja i prostornog pamćenja kod studenata. Istraživanju je pristupilo 75 studenata, no obrada je provedena na njih 58 koji su imali rezultate u svim točkama mjerenja. Studenti su na početku podijeljeni u dvije skupine: tretmansku i aktivnu kontrolnu. Tretmanska skupina je igrala igru „MultiTask“ u kojoj igrač istovremeno obavlja više jednostavnih zadataka, dok je aktivna kontrolna skupina igrala igru „Smooth Snake“ u kojoj igrači obavljaju samo jedan jednostavan zadatak. Sudionici su kroz četiri tjedana, tri puta tjedno, igrali igru u trajanju od 15ak minuta. Prije početka treninga, neposredno nakon i šest mjeseci po završetku treninga ispitano im je opće izvršno funkcioniranje, mentalna fleksibilnost, inhibicija, radno i prostorno pamćenje. Pri inicijalnom mjerenju nije ustanovljena razlika između grupa na ispitanim mjerama. Korištenjem analize varijance za ponovljena mjerenja, pokazalo se da za većinu mjera razlika među grupama nije bila značajna niti nakon provedenog treninga. Razlika je utvrđena za opće izvršno funkcioniranje u kojem je tretmanska grupa imala značajno bolje rezultate od kontrolne grupe 6 mjeseci nakon provedenog treninga (F(2, 108) = 3.13 ; p < .05). Dodatne analize su pokazale da inicijalne sposobnosti mogu predvidjeti napredak na svim korištenim kognitivnim mjerama, a broj odigranih igara predviđa ukupan broj točnih odgovora na zadatku općeg izvršnog funkcioniranja, neposredno i 6 mjeseci nakon treninga. Ovi rezultati upućuju na učinkovitost „MultiTask” video-igre na opće izvršno funkcioniranje i važnost individualnih varijabli za učinkovitost treninga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb