Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 994403

Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti


Mayer, Lana; Živković Zebec, Vedrana
Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti // Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 157-173 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 994403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti
(Multimodality in Graphic Novels for Children and the Influence on the Development of Multiliteracies)

Autori
Mayer, Lana ; Živković Zebec, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 157-173

ISBN
978-953-6965-73-1

Skup
8. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku 2017

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
grafički roman, multimodalnost, književnost za djecu i mlade, višestruka pismenost.
(graphic novel, multimodality, children’s and young adult literature, multiple literacies)

Sažetak
Suvremeni je koncept pismenosti dinamičan, a s obzirom da živimo u vremenu kada informacije primamo preko različitih medija, potrebno je stjecati sposobnost razumijevanja i korištenja simboličkog jezika različitih znakovnih sustava i modusa odnosno višestruku pismenost. Medij knjige mijenja se i ulazi u dijalog s drugim medijima, pri čemu nastaju suvremeni hibridni žanrovi na tiskanim ili elektroničkim medijima, a jedan od takvih žanrova je i grafički roman. Grafički su romani multimodalni jer u njima supostoje vizualni i narativni modus i oba modusa utječu na generiranje značenja, a ujedno postojanje dvaju modusa čini taj žanr zanimljivijim i recepcijski prihvatljivijim dječjim čitateljima. U radu je dan pregled teorije o višestrukoj pismenosti i multimodalnosti, a na odabranim primjerima iz dječje književnosti prikazano je kako grafički romani svojim multimodalnim elementima utječu na razvoj višestruke pismenosti u dječjih čitatelja. Ključne riječi: grafički roman, multimodalnost, književnost za djecu i mlade, višestruka pismenost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vedrana Živković (autor)

Avatar Url Lana Mayer (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mayer, Lana; Živković Zebec, Vedrana
Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti // Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 157-173 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mayer, L. & Živković Zebec, V. (2019) Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti. U: Majdenić, V., Trtanj, I. & Živković Zebec, V. (ur.)Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development.
@article{article, author = {Mayer, Lana and \v{Z}ivkovi\'{c} Zebec, Vedrana}, year = {2019}, pages = {157-173}, keywords = {grafi\v{c}ki roman, multimodalnost, knji\v{z}evnost za djecu i mlade, vi\v{s}estruka pismenost.}, isbn = {978-953-6965-73-1}, title = {Multimodalnost grafi\v{c}kog romana za djecu i utjecaj na razvoj vi\v{s}estruke pismenosti}, keyword = {grafi\v{c}ki roman, multimodalnost, knji\v{z}evnost za djecu i mlade, vi\v{s}estruka pismenost.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mayer, Lana and \v{Z}ivkovi\'{c} Zebec, Vedrana}, year = {2019}, pages = {157-173}, keywords = {graphic novel, multimodality, children’s and young adult literature, multiple literacies}, isbn = {978-953-6965-73-1}, title = {Multimodality in Graphic Novels for Children and the Influence on the Development of Multiliteracies}, keyword = {graphic novel, multimodality, children’s and young adult literature, multiple literacies}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font