Pregled bibliografske jedinice broj: 994403
Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti
Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti // Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development / Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 157-173 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 994403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimodalnost grafičkog romana za djecu i utjecaj na razvoj višestruke pismenosti
(Multimodality in Graphic Novels for Children and the Influence on the Development of Multiliteracies)
Autori
Mayer, Lana ; Živković Zebec, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas - Razvoj pismenost u materinskom i inom jeziku = Children and languages today : first and second language literacy development
/ Majdenić, Valentina ; Trtanj, Ivana ; Živković Zebec, Vedrana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 157-173
ISBN
978-953-6965-73-1
Skup
8. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku 2017
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
grafički roman, multimodalnost, književnost za djecu i mlade, višestruka pismenost.
(graphic novel, multimodality, children’s and young adult literature, multiple literacies)
Sažetak
Suvremeni je koncept pismenosti dinamičan, a s obzirom da živimo u vremenu kada informacije primamo preko različitih medija, potrebno je stjecati sposobnost razumijevanja i korištenja simboličkog jezika različitih znakovnih sustava i modusa odnosno višestruku pismenost. Medij knjige mijenja se i ulazi u dijalog s drugim medijima, pri čemu nastaju suvremeni hibridni žanrovi na tiskanim ili elektroničkim medijima, a jedan od takvih žanrova je i grafički roman. Grafički su romani multimodalni jer u njima supostoje vizualni i narativni modus i oba modusa utječu na generiranje značenja, a ujedno postojanje dvaju modusa čini taj žanr zanimljivijim i recepcijski prihvatljivijim dječjim čitateljima. U radu je dan pregled teorije o višestrukoj pismenosti i multimodalnosti, a na odabranim primjerima iz dječje književnosti prikazano je kako grafički romani svojim multimodalnim elementima utječu na razvoj višestruke pismenosti u dječjih čitatelja. Ključne riječi: grafički roman, multimodalnost, književnost za djecu i mlade, višestruka pismenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek