Pregled bibliografske jedinice broj: 994348
Izazovi multikulturalizma i institucionalna dimenzija odgoja i obrazovanja
Izazovi multikulturalizma i institucionalna dimenzija odgoja i obrazovanja // „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 108-123
CROSBI ID: 994348 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi multikulturalizma i institucionalna dimenzija odgoja i obrazovanja
(CHALLENGES OF MULTICULTURALIZATION AND INSTITUTIONAL DIMENSION OF EDUCATION)
Autori
Nenadić-Bilan, Diana ; Ćavar, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
„Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“
Urednik/ci
Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra
Izdavač
Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu
Grad
Sarajevo
Godina
2018
Raspon stranica
108-123
ISBN
978-86-916153-3-8
Ključne riječi
multikulturalizam, odgojno-obrazovni sustav, katolička škola
(multiculturalism, educational system, Catholic school)
Sažetak
Suvremena društva karakterizira kulturna, nacionalna i vjerska heterogenost, što upućuje na priznavanje vrijednosti svih kultura te shvaćanje multikulturalizma kao univerzalnog fenomena. Unatoč deklarativnom podržavanju načela multikulturalnosti i interkulturalnosti, u mnogim europskim zemljama nisu u dovoljnoj mjeri realizirana navedena načela u odgojno-obrazovnom sustavu. Ne obrazlažući različite dimenzije multikulturalnosti (povijesna, politička, ekonomska i dr.), autorice u radu polaze od kulturnog i strukturalnog aspekta multikulturalnog odgoja i obrazovanja te se fokusiraju prema mogućnostima institucionalnog oživotvorenja načela multikulturalnog odgoja i obrazovanja. U cilju adekvatne participacije u odgojno-obrazovnom sustavu polazi se ne samog od društvenog priznavanja multikulturalnosti nego i od obrazovnog priznavanja kulturne jednakosti, različitosti i potrebe za suradnjom između pripadnika različitih kulturnih, nacionalnih i vjerskih skupina. S obzirom na to da škola predstavlja temeljnu odgojno-obrazovnu ustanovu, autorice su mišljenja kako su upravo škole mjesto razvoja pojedinačnih kulturnih identiteta, ali i susreta različitih kultura te razvoja međukulturalnih kompetencija učenika. U ovom radu se izazovu multikulturalizma u odgoju i obrazovanju pristupa s institucionalnog aspekta, i to na primjeru katoličkih osnovnih škola, ukazujući na mogućnosti i potrebe osnivanja osnovnih škola u kojima se izgrađuje osobni identitet učenika, ali i njihove multikulturalne kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru