Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 994241

(Zlo)upotreba znanja


Malović, Nenad
(Zlo)upotreba znanja // Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote. Zbornik radova s tribina Zajednički vidici / Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica (ur.).
Zagreb: Glas Koncila, 2013. str. 269-283


CROSBI ID: 994241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Zlo)upotreba znanja
((Mis)use of Knowledge)

Autori
Malović, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote. Zbornik radova s tribina Zajednički vidici

Urednik/ci
Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica

Izdavač
Glas Koncila

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
269-283

ISBN
978-953-241-393-9

Ključne riječi
znanje i informacija, znanje i istina, instrumentalizacija znanja, društvo znanja, moralna vrijednost znanja, neznanje
(knowledge an information, knowledge and truth, instrumentalization of knowledge, knowledge society, moral value of knowledge, ignorance)

Sažetak
Živimo u tzv. informacijskom dobu. Obilježje toga doba su prirodoznanstveno razumijevanje znanja i nepregledno mnoštvo fragmentiranog znanja – informacija. Karakteristika informacijskog tipa znanja je površnost – gubljenje antičkog ideala znanja kao težnje za istinom, dobrotom i ljepotom, a koja je uključivala i moralno djelovanje čovjeka. Društvo znanja, o kojem se govori, karakterizirano je informacijskim tipom znanja i usmjereno na primjenjivost znanja na tržištu rada. To znači da se umjesto istinitosti teži isplativosti. Posljedica toga je odvajanja znanja od čovjeka i zanemarivanje etičke komponente znanja. Znanje pak se ne smije promatrati izvan konteksta čovjeka i svih njegovih obilježja. Uz znanje, važnu ulogu igra i neznanje. Svijest o neznanju (neznanje je neograničeno, za razliku od znanja koje je uvijek ograničeno) uvjet je mogućnosti da moć koju daje znanje ne bude razarajuća, nego izgrađujuća. U tom smislu ne može se govoriti o neutralnom znanju nego je uz stjecanje znanja potreban i odgoj savjesti za odgovornost pri uporabi znanja i za razumijevanje posljedica te uporabe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nenad Malović (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Malović, Nenad
(Zlo)upotreba znanja // Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote. Zbornik radova s tribina Zajednički vidici / Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica (ur.).
Zagreb: Glas Koncila, 2013. str. 269-283
Malović, N. (2013) (Zlo)upotreba znanja. U: Mandarić, V. & Razum, R. (ur.) Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote. Zbornik radova s tribina Zajednički vidici. Zagreb, Glas Koncila, str. 269-283.
@inbook{inbook, author = {Malovi\'{c}, Nenad}, year = {2013}, pages = {269-283}, keywords = {znanje i informacija, znanje i istina, instrumentalizacija znanja, dru\v{s}tvo znanja, moralna vrijednost znanja, neznanje}, isbn = {978-953-241-393-9}, title = {(Zlo)upotreba znanja}, keyword = {znanje i informacija, znanje i istina, instrumentalizacija znanja, dru\v{s}tvo znanja, moralna vrijednost znanja, neznanje}, publisher = {Glas Koncila}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Malovi\'{c}, Nenad}, year = {2013}, pages = {269-283}, keywords = {knowledge an information, knowledge and truth, instrumentalization of knowledge, knowledge society, moral value of knowledge, ignorance}, isbn = {978-953-241-393-9}, title = {(Mis)use of Knowledge}, keyword = {knowledge an information, knowledge and truth, instrumentalization of knowledge, knowledge society, moral value of knowledge, ignorance}, publisher = {Glas Koncila}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font