Pregled bibliografske jedinice broj: 994241
(Zlo)upotreba znanja
(Zlo)upotreba znanja // Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote. Zbornik radova s tribina Zajednički vidici / Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica (ur.).
Zagreb: Glas Koncila, 2013. str. 269-283
CROSBI ID: 994241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Zlo)upotreba znanja
((Mis)use of Knowledge)
Autori
Malović, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote. Zbornik radova s tribina Zajednički vidici
Urednik/ci
Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica
Izdavač
Glas Koncila
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
269-283
ISBN
978-953-241-393-9
Ključne riječi
znanje i informacija, znanje i istina, instrumentalizacija znanja, društvo znanja, moralna vrijednost znanja, neznanje
(knowledge an information, knowledge and truth, instrumentalization of knowledge, knowledge society, moral value of knowledge, ignorance)
Sažetak
Živimo u tzv. informacijskom dobu. Obilježje toga doba su prirodoznanstveno razumijevanje znanja i nepregledno mnoštvo fragmentiranog znanja – informacija. Karakteristika informacijskog tipa znanja je površnost – gubljenje antičkog ideala znanja kao težnje za istinom, dobrotom i ljepotom, a koja je uključivala i moralno djelovanje čovjeka. Društvo znanja, o kojem se govori, karakterizirano je informacijskim tipom znanja i usmjereno na primjenjivost znanja na tržištu rada. To znači da se umjesto istinitosti teži isplativosti. Posljedica toga je odvajanja znanja od čovjeka i zanemarivanje etičke komponente znanja. Znanje pak se ne smije promatrati izvan konteksta čovjeka i svih njegovih obilježja. Uz znanje, važnu ulogu igra i neznanje. Svijest o neznanju (neznanje je neograničeno, za razliku od znanja koje je uvijek ograničeno) uvjet je mogućnosti da moć koju daje znanje ne bude razarajuća, nego izgrađujuća. U tom smislu ne može se govoriti o neutralnom znanju nego je uz stjecanje znanja potreban i odgoj savjesti za odgovornost pri uporabi znanja i za razumijevanje posljedica te uporabe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija