Pregled bibliografske jedinice broj: 994116
Internet i društvene mreže: pojavnost i dinamika korištenja te neke pozitivne i negativne pedagoške i psihološke implikacije za život djece i mladih
Internet i društvene mreže: pojavnost i dinamika korištenja te neke pozitivne i negativne pedagoške i psihološke implikacije za život djece i mladih // Bjelovarski učitelj : časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2018), 1-2; 114-122 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 994116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Internet i društvene mreže: pojavnost i dinamika
korištenja te neke pozitivne i negativne pedagoške
i psihološke implikacije za život djece i mladih
(The Internet and social networks – the frequency
and dynamics of usage and the positive and
negative pedagogical and psychological
implications on the lives of children and youth)
Autori
Brebrić, Zdenka
Izvornik
Bjelovarski učitelj : časopis za odgoj i obrazovanje (1330-0954) 19
(2018), 1-2;
114-122
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
društvene mreže, djeca i mladi, Internet, dinamika korištenja, pozitivni efekti interneta i društvenih mreža, negativni efekti interneta i društvenih mreža
(social networks, children and youth, Internet, usage dynamics, positive effects of the internet and social networks, negative effects of internet and social networks.)
Sažetak
Internet i društvene mreže su obilježile dvadeset i prvo stoljeće dajući im nezamisliv zamah u razvoju i donoseći, u nedavnoj prošlosti rijetko zamislive, promjene u svakom kutku ljudske djelatnosti, ljudskog ponašanja, odnosa, i gotovo svih sustava koje su tisućljećima držale ljudski rod na prepoznatljivosti i izvjesnosti. Bilo da se radi o izumu Facebook mreže koju je 2004. godine osnovao Mark Zuckerberg, bivši student Harvarda ili moćnom Google-u, iz 1998. godine, osnivača i izumitelja Larry Page-a i Sergey Brin-a pa sve do Jack-a Dorsey-a, koji 2006. godine osmišljava društvenu mrežu Twitter ili pojavi pametnih telefona, sve zajedno je donijelo ponekad i zbunjujuće promjene s kojima se nije jednostavno nositi poglavito u sustavu odgoja i obrazovanja i populaciji koja je u jednom tehnološkom kutku, a njihovi poučavatelji, simbolički rečeno, u predsoblju tog tehnološkog kutka. Promjene su brze, teško dostižne i rijetko istražene s dovoljno vremenskog odmaka da bi se utjecaj tih promjena adekvatno valorizirao. Ovaj rad će pokušati doprinijeti shvaćanju tih promjena na temelju analize svjetskih i domaćih istraživanja, njihove pozitivne i negativne strane i utjecaje na dijelove života djece i mladih te njihovu pojavnost i dinamiku među tom populacijom u RH.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)