Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 994112

Neke komponente emocionalne inteligencije, školski uspjeh, prosocijalno i agresivno ponašanje u primarnom obrazovanju


Brebrić, Zdenka
Neke komponente emocionalne inteligencije, školski uspjeh, prosocijalno i agresivno ponašanje u primarnom obrazovanju // Napredak (Zagreb), 149 (2008), 3; 296-311 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 994112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neke komponente emocionalne inteligencije, školski uspjeh, prosocijalno i agresivno ponašanje u primarnom obrazovanju
(Some emotional intelligence components, school performance, pro-social and aggressive pupils` behaviour in primary school)

Autori
Brebrić, Zdenka

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 149 (2008), 3; 296-311

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalna inteligencija, odgoda zadovoljstva, prepoznavanje emocija, školski uspjeh, agresivno i prosocijalno ponašanje
(emotional intelligence, delay of gratification, recognising emotions, school performance, aggressive and pro-social behaviour.)

Sažetak
Glavni cilj ovoga longitudinalnog istraživanja je ispitivanje povezanosti i utjecaja emocionalne inteligencije kroz komponente odgode zadovoljstva i prepoznavanje emocija u dobi od šest/sedam godina s agresivnim i prosocijalnim ponašanjem te sa školskim uspjehom četiri godine nakon ispitivanja. Također su se istraživale spolne razlike u odgodi zadovoljstva, prepoznavanju emocija te u prosocijalnom i agresivnom ponašanju. Ispitivanje je provedeno 2000./2001. šk. godine na uzorku od 120 učenika, neposredno prije upisa u prvi razred primarnog obrazovanja te na kraju četvrtog razreda 2004./2005. šk. godine. Procjene agresivnog i prosocijalnog ponašanja dalo je šest razrednih učiteljica tih učenika. Ukupni rezultati pokazuju da uspješnije prepoznavanje emocija na početku školovanja rezultira boljim školskim uspjehom. Uspješno odgađanje zadovoljstva sa šest godina rezultira izraženijim prosocijalnim, manje izraženim ukupnim agresivnim ponašanjem te boljim školskim uspjehom iz hrvatskog jezika i matematike četiri godine poslije. Što se tiče spolnih razlika, djevojčice su manje sklone agresivnom, a više prosocijalnom ponašanju u odnosu na dječake. Također su uspješnije u odgađanju zadovoljstva. Statistički značajne spolne razlike u prepoznavanju emocija nisu potvrđene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zdenka Brebrić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brebrić, Zdenka
Neke komponente emocionalne inteligencije, školski uspjeh, prosocijalno i agresivno ponašanje u primarnom obrazovanju // Napredak (Zagreb), 149 (2008), 3; 296-311 (recenziran, članak, znanstveni)
Brebrić, Z. (2008) Neke komponente emocionalne inteligencije, školski uspjeh, prosocijalno i agresivno ponašanje u primarnom obrazovanju. Napredak (Zagreb), 149 (3), 296-311.
@article{article, author = {Brebri\'{c}, Zdenka}, year = {2008}, pages = {296-311}, keywords = {emocionalna inteligencija, odgoda zadovoljstva, prepoznavanje emocija, \v{s}kolski uspjeh, agresivno i prosocijalno pona\v{s}anje}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {149}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Neke komponente emocionalne inteligencije, \v{s}kolski uspjeh, prosocijalno i agresivno pona\v{s}anje u primarnom obrazovanju}, keyword = {emocionalna inteligencija, odgoda zadovoljstva, prepoznavanje emocija, \v{s}kolski uspjeh, agresivno i prosocijalno pona\v{s}anje} }
@article{article, author = {Brebri\'{c}, Zdenka}, year = {2008}, pages = {296-311}, keywords = {emotional intelligence, delay of gratification, recognising emotions, school performance, aggressive and pro-social behaviour.}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {149}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Some emotional intelligence components, school performance, pro-social and aggressive pupils` behaviour in primary school}, keyword = {emotional intelligence, delay of gratification, recognising emotions, school performance, aggressive and pro-social behaviour.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font