Pregled bibliografske jedinice broj: 994111
Utjecaj vježbi za poticanje razvoja fonološke svjesnosti na početno čitanje kod djece predškolske dobi iz Montessori vrtića
Utjecaj vježbi za poticanje razvoja fonološke svjesnosti na početno čitanje kod djece predškolske dobi iz Montessori vrtića // Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu, 11 (2018), 11; 367-375 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 994111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj vježbi za poticanje razvoja fonološke svjesnosti na početno čitanje kod djece predškolske dobi iz Montessori vrtića
(The impact of exercises aimed at stimulating the development of phonological awareness on initial reading in preschool children attending Montessori kindergarten)
Autori
Franc, Vendi ; Vuić, Božica
Izvornik
Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu (2303-7342) 11
(2018), 11;
367-375
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
fonološka svjesnost, Montessori pedagogija, početno čitanje
(phonological awareness, Montessori pedagogy, initial reading)
Sažetak
Metajezične sposobnosti, unutar kojih je i fonološka svjesnost dijelom su razvojni fenomen i snažno su podložne vježbi. Smatra se kako je razvijenost fonološke svjesnosti, kao jednog od pokazatelja općeg metalingvističkog razvoja u djece jedan od ključnih čimbenika koji omogućuje uspješno usva-janje čitanja. Metakognitivne sposobnosti, među kojima je i fonološka svjesnost, mogu biti vježbane, a neka istraživanja pokazuju da, specifično, rani fonološki trening može imati kratkoročne i dugoročne pozitivne efekte na markere rane pismenosti. Ovaj rad bavi se istraživanjem razvoja fonološke svjesnosti kod djece iz Montessori vrtića koji je primjer strukturiranog programa koji u sebi sadrži predviđene programe vježbi metajezičnih sposobnosti. U radu se objašnjava Montessori pro-gram, opisuju jezične vježbe koje se s djecom sustavno provode. Rad se bavi istraživanjem koliko takva vježba na ranom uzrastu utječe na razvoj fonološke svjesnosti kao i na kasniju uspješnost u početnome čitanju. U skladu s navedenim, očekivalo se da će ovo istraživanje potvrditi prednost ranih fonoloških intervencija na kasniju bolju sposobnost čitanja. Kao instrumenti ispitivanja razine fonološke svjesnosti korišten je test FONT (Subotić, 2011), test koji je originalno formiran na po-dručju Bosne i Hercegovine, ali je prilagođen specifičnostima hrvatskoga jezika. U istraživanju je sudjelovalo 110 djece predškolske dobi iz Montessori vrtića na području grada Zagreba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb