Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 994108

Inicijalna usvojenost interpretativnog čitanja budućih učitelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i predškolske dobi


Vuić, Božica; Franc, Vendi
Inicijalna usvojenost interpretativnog čitanja budućih učitelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i predškolske dobi // Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece / Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet Univerzitet u Beogradu, 2016. str. 102-109 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 994108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inicijalna usvojenost interpretativnog čitanja budućih učitelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i predškolske dobi
(Initial adoption of interpretative reading of future classroom teachers and educators of early and pre-school children)

Autori
Vuić, Božica ; Franc, Vendi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece / Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana - Beograd : Učiteljski fakultet Univerzitet u Beogradu, 2016, 102-109

ISBN
978-86-7849-235-8

Skup
Didaktičko-metodički pristupi i strategije-podrška učenju i razvoju dece

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 30.11.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
čitačke i predčitačke vještine, estetsko čitanje, literarna komunikacija, govorne kompetencije
(reading, literary communication, speaking competencies)

Sažetak
Interpretativno čitanje važno je za razvoj govornih i jezičnih kompetencija djece rane i predškolske dobi. Njime se može poticati fonološka svjesnost odnosno predčitačke vještine. I u nastavi hrvatskoga (materinskoga) jezika interpretativno čitanje ima važnu ulogu u ostvarivanju literarne i estetske komunikacije počevši od nastave početnoga čitanja i pisanja do kraja srednjoškolskoga obrazovanja. Da bi se provjerila početna usvojenost interpretativnoga čitanja, provedeno je istraživanje među budućim učiteljima razredne nastave i odgojiteljima djece rane i predškolske dobi na prvoj godini studija Učiteljskoga fakulteta Odsjek u Petrinji (N=60). Analiza interpretativnoga čitanja književnoumjetničkoga teksta obuhvatila je tri prozodijska elementa – intonaciju, intenzitet i stanku. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da ispitanici u svojim govornim interpretacijama najmanje ostvaruju stanke (stanke razdvajanja i stanke isticanja) te da se nedovoljno koriste intenzitetskim gradacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Božica Vuić (autor)

Avatar Url Vendi Franc (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vuić, Božica; Franc, Vendi
Inicijalna usvojenost interpretativnog čitanja budućih učitelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i predškolske dobi // Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece / Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet Univerzitet u Beogradu, 2016. str. 102-109 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vuić, B. & Franc, V. (2016) Inicijalna usvojenost interpretativnog čitanja budućih učitelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i predškolske dobi. U: Ristić, M. & Vujović, A. (ur.)Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece.
@article{article, author = {Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Franc, Vendi}, year = {2016}, pages = {102-109}, keywords = {\v{c}ita\v{c}ke i pred\v{c}ita\v{c}ke vje\v{s}tine, estetsko \v{c}itanje, literarna komunikacija, govorne kompetencije}, isbn = {978-86-7849-235-8}, title = {Inicijalna usvojenost interpretativnog \v{c}itanja budu\'{c}ih u\v{c}itelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {\v{c}ita\v{c}ke i pred\v{c}ita\v{c}ke vje\v{s}tine, estetsko \v{c}itanje, literarna komunikacija, govorne kompetencije}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Univerzitet u Beogradu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Franc, Vendi}, year = {2016}, pages = {102-109}, keywords = {reading, literary communication, speaking competencies}, isbn = {978-86-7849-235-8}, title = {Initial adoption of interpretative reading of future classroom teachers and educators of early and pre-school children}, keyword = {reading, literary communication, speaking competencies}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Univerzitet u Beogradu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font