Pregled bibliografske jedinice broj: 994108
Inicijalna usvojenost interpretativnog čitanja budućih učitelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i predškolske dobi
Inicijalna usvojenost interpretativnog čitanja budućih učitelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i predškolske dobi // Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece / Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet Univerzitet u Beogradu, 2016. str. 102-109 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 994108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inicijalna usvojenost interpretativnog čitanja budućih učitelja razredne nastave i odgojitelja djece rane i predškolske dobi
(Initial adoption of interpretative reading of future classroom teachers and educators of early and pre-school children)
Autori
Vuić, Božica ; Franc, Vendi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece
/ Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana - Beograd : Učiteljski fakultet Univerzitet u Beogradu, 2016, 102-109
ISBN
978-86-7849-235-8
Skup
Didaktičko-metodički pristupi i strategije-podrška učenju i razvoju dece
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 30.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitačke i predčitačke vještine, estetsko čitanje, literarna komunikacija, govorne kompetencije
(reading, literary communication, speaking competencies)
Sažetak
Interpretativno čitanje važno je za razvoj govornih i jezičnih kompetencija djece rane i predškolske dobi. Njime se može poticati fonološka svjesnost odnosno predčitačke vještine. I u nastavi hrvatskoga (materinskoga) jezika interpretativno čitanje ima važnu ulogu u ostvarivanju literarne i estetske komunikacije počevši od nastave početnoga čitanja i pisanja do kraja srednjoškolskoga obrazovanja. Da bi se provjerila početna usvojenost interpretativnoga čitanja, provedeno je istraživanje među budućim učiteljima razredne nastave i odgojiteljima djece rane i predškolske dobi na prvoj godini studija Učiteljskoga fakulteta Odsjek u Petrinji (N=60). Analiza interpretativnoga čitanja književnoumjetničkoga teksta obuhvatila je tri prozodijska elementa – intonaciju, intenzitet i stanku. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da ispitanici u svojim govornim interpretacijama najmanje ostvaruju stanke (stanke razdvajanja i stanke isticanja) te da se nedovoljno koriste intenzitetskim gradacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb