Pregled bibliografske jedinice broj: 993900
Razvijena komunikacija na materinskom jeziku kao preduvjet kvalitete sustava cjeloživotnog učenja
Razvijena komunikacija na materinskom jeziku kao preduvjet kvalitete sustava cjeloživotnog učenja // Andragoška propitivanja / Zovko, Anita (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2016. str. 114-126
CROSBI ID: 993900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijena komunikacija na materinskom jeziku kao
preduvjet kvalitete sustava cjeloživotnog učenja
(Developed Communication in Native Language as a
Prerequisite For The Quality of Lifelong Learning)
Autori
Herceg, Jadranka ; Zovko, Anita ; Tot, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Andragoška propitivanja
Urednik/ci
Zovko, Anita
Izdavač
Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru
Grad
Mostar
Godina
2016
Raspon stranica
114-126
ISBN
978-9958-831-50-8
Ključne riječi
komunikacijski alati, komunikacija na materinskom jeziku, cjeloživotno učenje, Hrvatski kvalifikacijski okvir, programi/kurikuli obrazovanja odraslih
(communication tools, communication in the mother tongue, lifelong learning, the Croatian Qualifications Framework, programmes/curricula for adult education)
Sažetak
U osnovi koncepta cjeloživotnog učenja nalazi se usvajanje ključnih kompetencija koje predstavljaju prijenosni, višefunkcionalni skup znanja, vještina i stavova potrebnih svakom pojedincu za njegovo osobno ispunjenje i razvoj, društvenu uključenost i zapošljavanje. Komunikacija na materinskom jeziku primarna je ključna kompetencija i preduvjet razvoja svih ostalih ključnih kompetencija. Da bi pojedinac bio komunikacijski i jezično kompetentan, mora biti sposoban upotrebljavati rječnik nekog jezika u različitim društvenim područjima života, tj. mora biti osposobljen za pravilno i stvaralačko usmeno i pisano izražavanje i tumačenje koncepata, misli, osjećaja, stavova i činjenica te jezično međudjelovanje u nizu različitih društvenih i kulturnih situacija. Težište je analize u ovom radu na čimbenicima nužnim za realizaciju navedenog te ukazivanje na važnost izrade i razvijanja novih koncepcija nastavnih programa/kurikula, a time i novih metodičkih pristupa poučavanju i učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka