Pregled bibliografske jedinice broj: 993869
Što je pismenost odraslih danas?
Što je pismenost odraslih danas? // Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija, , Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj'' / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 9-30
CROSBI ID: 993869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je pismenost odraslih danas?
(What is adult literacy nowadays?)
Autori
Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija, , Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj'' <21. i 22. siječnja 2016., Split>
Urednik/ci
Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2016
Raspon stranica
9-30
ISBN
978-953-352-003-2
Ključne riječi
pismenost odraslih ; suvremene pismenosti odraslih ; opismenjavanje odraslih
(adult literacy ; contemporary adult literacy ; adult literacy teaching)
Sažetak
Pismenost odraslih suvremeni je zahtjev globalnih i nacionalnih razmjera nastao uslijed učestalih i intenzivnih promjena u svim područjima rada i življenja – društvenih, političkih, ekonomskih, kulturnih, migracijskih, informacijsko-tehnoloških i znanstvenih. Metodom analize sadržaja recentne literature i relevantnih dokumenata svjetskih i nacionalnih obrazovnih politika deriviraju se terminološka i konceptualna određenja pismenosti odraslih kod nas i u svijetu ; razmatraju se razlike pismenosti odraslih između siromašnih i bogatih zemalja svijeta. Osvrt na pismenost odraslih u Hrvatskoj temelji se na analizi strateških ciljeva i pokazatelja ostvarenja, kao i identificiranje populacijskih skupina koje trebaju nove pismenosti. Rezultati analize pokazuju spektar suvremenih pismenosti u svim dijelovima svijeta. U nerazvijenim zemljama, osim elementarne pismenosti čitanja i pisanja, odrasli stječu znanja u području zdravlja, prehrane, skrbi o djeci, roditeljstvu, nasilju u obitelji, pravima djece, pravima žena, praktičnim umijećima, stjecanju prihoda i dr. U razvijenim dijelovima svijeta utvrđen je cijeli niz pismenosti, kao što su: čitanje i pisanje, računanje, zatim računalna, digitalna, financijska, komunikacijska, građanska, kulturna, poduzetnička, potrošačka, ekološka, pravna, politička, medijska i dr. Kako su gospodarski i društveno-kulturni razvoj u čvrstoj sprezi s obrazovanjem, a razvoj podrazumijeva sve ljude koji obitavaju na određenom geografskom području, to pretpostavlja ozbiljniji pristup praćenju i vrednovanju obrazovne strukture građana kroz vrednovanje različitih vrsta pismenosti odraslih te osmišljavanje konkretnih programa za razvoj raznovrsnih oblika pismenosti koje odrasli trebaju i koje će trebati u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Petnaest priopćenja sa znanstveno-stručnog kolokvija objedinjeno je unutar zbornika pod istoimenim naslovom , , Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj'' koji je je rezultat projekta , , Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih'', u suradnji Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Sveučilišta u Zadru, Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatskog andragoškog društva te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.