Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 993869

Što je pismenost odraslih danas?


Vican, Dijana
Što je pismenost odraslih danas? // Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija, , Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj'' / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 9-30


CROSBI ID: 993869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što je pismenost odraslih danas?
(What is adult literacy nowadays?)

Autori
Vican, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija, , Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj'' <21. i 22. siječnja 2016., Split>

Urednik/ci
Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2016

Raspon stranica
9-30

ISBN
978-953-352-003-2

Ključne riječi
pismenost odraslih ; suvremene pismenosti odraslih ; opismenjavanje odraslih
(adult literacy ; contemporary adult literacy ; adult literacy teaching)

Sažetak
Pismenost odraslih suvremeni je zahtjev globalnih i nacionalnih razmjera nastao uslijed učestalih i intenzivnih promjena u svim područjima rada i življenja – društvenih, političkih, ekonomskih, kulturnih, migracijskih, informacijsko-tehnoloških i znanstvenih. Metodom analize sadržaja recentne literature i relevantnih dokumenata svjetskih i nacionalnih obrazovnih politika deriviraju se terminološka i konceptualna određenja pismenosti odraslih kod nas i u svijetu ; razmatraju se razlike pismenosti odraslih između siromašnih i bogatih zemalja svijeta. Osvrt na pismenost odraslih u Hrvatskoj temelji se na analizi strateških ciljeva i pokazatelja ostvarenja, kao i identificiranje populacijskih skupina koje trebaju nove pismenosti. Rezultati analize pokazuju spektar suvremenih pismenosti u svim dijelovima svijeta. U nerazvijenim zemljama, osim elementarne pismenosti čitanja i pisanja, odrasli stječu znanja u području zdravlja, prehrane, skrbi o djeci, roditeljstvu, nasilju u obitelji, pravima djece, pravima žena, praktičnim umijećima, stjecanju prihoda i dr. U razvijenim dijelovima svijeta utvrđen je cijeli niz pismenosti, kao što su: čitanje i pisanje, računanje, zatim računalna, digitalna, financijska, komunikacijska, građanska, kulturna, poduzetnička, potrošačka, ekološka, pravna, politička, medijska i dr. Kako su gospodarski i društveno-kulturni razvoj u čvrstoj sprezi s obrazovanjem, a razvoj podrazumijeva sve ljude koji obitavaju na određenom geografskom području, to pretpostavlja ozbiljniji pristup praćenju i vrednovanju obrazovne strukture građana kroz vrednovanje različitih vrsta pismenosti odraslih te osmišljavanje konkretnih programa za razvoj raznovrsnih oblika pismenosti koje odrasli trebaju i koje će trebati u budućnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Petnaest priopćenja sa znanstveno-stručnog kolokvija objedinjeno je unutar zbornika pod istoimenim naslovom , , Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj'' koji je je rezultat projekta , , Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih'', u suradnji Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Sveučilišta u Zadru, Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatskog andragoškog društva te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Dijana Vican (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Vican, Dijana
Što je pismenost odraslih danas? // Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija, , Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj'' / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 9-30
Vican, D. (2016) Što je pismenost odraslih danas?. U: Brčić Kuljiš, M. & Koludrović, M. (ur.) Zbornik radova znanstveno-stručnog kolokvija, , Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj'' . Split, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, str. 9-30.
@inbook{inbook, author = {Vican, Dijana}, year = {2016}, pages = {9-30}, keywords = {pismenost odraslih, suvremene pismenosti odraslih, opismenjavanje odraslih}, isbn = {978-953-352-003-2}, title = {\v{S}to je pismenost odraslih danas?}, keyword = {pismenost odraslih, suvremene pismenosti odraslih, opismenjavanje odraslih}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Vican, Dijana}, year = {2016}, pages = {9-30}, keywords = {adult literacy, contemporary adult literacy, adult literacy teaching}, isbn = {978-953-352-003-2}, title = {What is adult literacy nowadays?}, keyword = {adult literacy, contemporary adult literacy, adult literacy teaching}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font