Pregled bibliografske jedinice broj: 993730
Digitalne kompetencije i treća životna dob: analiza programa informatičkog i informacijskog opismenjavanja korisnika treće životne dobi Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek
Digitalne kompetencije i treća životna dob: analiza programa informatičkog i informacijskog opismenjavanja korisnika treće životne dobi Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2019), 2; 123-153 doi:10.30754/vbh.61.2.667 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 993730 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne kompetencije i treća životna dob: analiza programa informatičkog i informacijskog opismenjavanja korisnika treće životne dobi Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek
(DIGITAL COMPETENCIES AND OLDER ADULTS: AN ANALYSIS OF THE COMPUTER AND INFORMATION LITERACY PROGRAMME FOR OLDER ADULTS AT THE CITY AND UNIVERSITY LIBRARY IN OSIJEK)
Autori
Lukačević, Srđan ; Radmilović, Dino ; Petr Balog, Kornelija
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 61
(2019), 2;
123-153
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje, Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek, informacijska pismenost, informatička pismenost, treća životna dob
(computer literacy, City and University Library in Osijek, information literacy, lifelong learning, older adults)
Sažetak
Cilj. Cilj je ovoga rada pojasniti pojmove informacijske i informatičke pismenosti te važnost njihove primjene u svakodnevnom životu osoba treće životne dobi s ciljem smanjivanja njihove socijalne isključenosti. Rad prikazuje i rezultate istraživanja prove- 124 Vjesnik bibliotekara Hrvatske 61, 2(2018), 123- 153 denog u sklopu projekta „Ukorak s vremenom – osnove rada na računalu“, kao i ulogu Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek (GISKO) u osmišljavanju i provedbi programa navedenog projekta s ciljem postizanja informacijske uključenosti osoba treće životne dobi. Metodologija. Rad donosi rezultate online anketnog istraživanja provedenog među polaznicima radionica na temu osnova rada na računalu namijenjenih osobama treće životne dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 227 polaznika tečaja u razdoblju od travnja 2016. do lipnja 2018. Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su velik napredak i samouvjerenost ispitanika kad su u pitanju njihova informatička i informacijska znanja. Prije tečaja 41, 40 % polaznika svoje je znanje ocijenilo ocjenom nedovoljan (1), dok je nakon tečaja ocjenom 1 svoje znanje ocijenilo samo 0, 40 % ispitanika. Također, korisnici su prije tečaja koristili internet za puno manje aktivnosti nego nakon tečaja. Čak 99, 60 % polaznika tečaja ili namjerava preporučiti ga nekom od svojih prijatelja ili je to već učinilo, što svjedoči o percipiranoj korisnosti stečenih novih znanja i vještina. Vrijednost. Ovo je prvi takav tečaj na području grada Osijeka i rezultati govore o potrebi osmišljavanja više projekata koji će uključivati osobe treće životne dobi i uporabu ICT-tehnologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts