Pregled bibliografske jedinice broj: 993532
Školski program Hrvatske radiotelevizije
Školski program Hrvatske radiotelevizije, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 993532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski program Hrvatske radiotelevizije
(School Programme on the Croatian Radio-television)
Autori
Kapović, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2018
Stranica
52
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Ciboci, Lana
Ključne riječi
Školski program ; Hrvatska radiotelevizija ; Obrazovanje ; Učenici
(school programme ; Croatian Radiotelevision ; education ; knowledge ; pupils)
Sažetak
Dugi niz godina jedna od glavnih dnevnopolitičkih tema u Hrvatskoj je budućnost obrazovnog sustava. U javnim medijskim raspravama često se komentira stanje institucionalnog obrazovanja unutar škola, ali malo pozornosti se daje upravo masovnim medijima koji predstavljaju bitan faktor u životima učenika. U suvremenoj kulturi oni imaju vrlo važno mjesto zbog svoje mogućnosti oblikovanja društvenih vrednota, a njihova moć uvelike može koristiti promicanju znanja i unaprjeđivanju obrazovanja. Zbog svoje mogućnosti kombiniranja različitih oblika, usluga i sadržaja Hrvatska radiotelevizija (HRT) je najveći medij u zemlji, a zbog načina financiranja putem pristojbe koju plaćaju građani Republike Hrvatske ujedno je to i medij koji ima najveću odgovornost prema javnosti. Primarni je fokus ovog diplomskog rada istraživanje i analiza stanja školskog programa HRT-a, javne multimedijske postaje kojoj je jedan od glavnih ciljeva promicanje obrazovanja i kulture učenja u Hrvatskoj. Analiza stanja temeljila se na promatranju stanja u televizijskom programu i na internetskim portalima zbog raširenosti uporabe tih medija među osnovnoškolskom generacijom. U radu je predstavljena javna uloga HRT-a, dan je povijesni pregled razvoja školskog programa te je analizirano današnje stanje emitiranog školskog programa. Analiza stanja je rezultat opažanja oblikovanja programa i provedenog istraživanja kojim je ispitana uloga medija u životu učenika koji pohađaju osnovnu školu. Cilj istraživanja bio je istražiti ispunjava li HRT obrazovnu i edukativnu ulogu koju ima kao televizija proizvodnjom školskoga programa te ispitati dopire li proizvedeni sadržaj do ciljane publike kojoj je namijenjen. Osim primarnog cilja analizirane su i njegove snage, slabosti, prilike i prijetnje kako bi se pronašle smjernice za uspješnu dugoročnu proizvodnju školskoga programa koji će ispunjavati svoju temeljnu svrhu, a to je uspješan doseg do školske publike. S tim ciljem provedeno je istraživanje među 63 učenika u zagrebačkoj Osnovnoj školi Lovre pl. Matačića u svibnju 2018. godine, a za prikupljanje podataka korišten je anketni upitnik s pitanjima otvorenog i zatvorenog tipa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti