Pregled bibliografske jedinice broj: 993450
Povezanost učeničkih i roditeljskih rodnih stereotipa
Povezanost učeničkih i roditeljskih rodnih stereotipa, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993450 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost učeničkih i roditeljskih rodnih stereotipa
(Relationship between gender stereotypes of children and parents)
Autori
Gregurec, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.12
Godina
2014
Stranica
42
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
rodni stereotipi, podjela poslova u kućanstvu, izraženost rodnih stereotipa u djece
(gender sterotypes, division of household labor, children's expression of gender sterotypes)
Sažetak
Rodni stereotipi su svakako jedna od najčešćih tema svakodnevnih razgovora, a brojna istraživanja psihologa i sociologa pokazuju koliko je društvo zaokupljeno rodnim stereotipima, ali i predrasudama koje, nažalost, vrlo često i proizlaze iz njih. Ljudi se lako priklanjaju stereotipima, kako odrasli, tako i djeca. U sklopu izrade ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje o povezanosti učeničkih i roditeljskih rodnih stereotipa. Upitnikom smo htjeli ispitati koji su stereotipi o rodnim ulogama kod učenika najizraženiji te jesu li njihovi stereotipi povezani s roditeljskim ponašanjem, odnosno podjelom poslova vezanih uz kućanstvo i brigu o djeci. U sklopu toga, željeli smo saznati koje kućanske aktivnosti i aktivnosti vezane za odgoj djece roditelji najviše obavljaju te prevladava li tradicionalna ili egalitarna podjela poslova u kućanstvu. Nadalje, ispitano je i razlikuje li se roditeljska sklonost ukazivanju djeci na određena očekivana ponašanja ovisno o tome radi li se o dječacima ili djevojčicama te je li izraženost rodnih stereotipa povezana s imanjem braće/sestara. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika, a prosječna dob učenika je bila 11 godina. Rezultati istraživanja pokazali su kako nema razlike u izraženosti rodnih stereotipa između dječaka i djevojčica. Najizraženije stereotipe imali su učenici trećih razreda, dok je kod učenika sedmih razreda zabilježena najmanja izraženost rodnih stereotipa. Kad su u pitanju kućanski poslovi, majke najviše obavljaju poslove poput kuhanja, pranja suđa, čišćenja i češće s djecom odlaze u kupnju odjeće. Očevi češće od majki vode djecu na izvanškolske aktivnosti, ali većinu ponuđenih poslova roditelji podjednako obavljaju. Rezultati su pokazali kako nema povezanosti između izraženosti stereotipa u djece i roditeljske podjele kućanskih poslova. Nadalje, roditelji podjednako podsjećaju ili ne podsjećaju djecu na određena ponašanja. Najčešće ih se podsjeća da marljivo uče, da budu uredni i da se bore za svoja prava, bez obzira je li riječ o dječacima ili djevojčicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija