Pregled bibliografske jedinice broj: 993449
Strahovi u djece školske dobi
Strahovi u djece školske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993449 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strahovi u djece školske dobi
(Primary school childrens' fears)
Autori
Dumbović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.07
Godina
2014
Stranica
38
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
emocije, dječji strahovi, školska dob, spol
(emotions, children’s fears, school age, sex)
Sažetak
Emocije imaju važnu ulogu u našem životu, a postoji mnogo različitih emocionalnih stanja koja se međusobno jako razlikuju, pa im nije lako naći zajednička obilježja. Emocije su složene reakcije koje uključuju najmanje tri elementa: tjelesne reakcije, izražajne reakcije i subjektivni doživljaj. Osnovne emocije su: strah, ljutnja, gađenje, tuga, radost i interes. Emocije imaju funkciju suočavanja i socijalne funkcije. Postoje različite perspektive o nastanku emocija i broju emocija, poput kognitivne i bihevioralne. Jedna od osnovnih emocija jest strah. On oslobađa tjelesne reakcije koje su predviđene kao naši obrambeni mehanizmi. Strahovi su sastavni dio razvoja svakog djeteta i nezaobilazni dio ljudskog života. Strahovi imaju svoj razvojni put, pa postoje strahovi karakteristični samo za određeno razdoblje, dok su neki strahovi prisutni tijekom više razdoblja. Namjera ovog rada je istražiti kako djeca opisuju strah, koji su uobičajeni dječji strahovi i kojeg su intenziteta, po čemu ih djeca prepoznaju i razgovaraju li s nekim o njima. Dobiveni rezultati su pokazali kako je školska dob razdoblje realnih i nerealnih strahova. Općenito se pokazalo kako su (bez obzira na intenzitet doživljenog straha) za mlađu djecu karakteristični strahovi od mraka, životinja, bića iz mašte, dok se među starijim učenicima javlja i još jedan strah - strah od škole, i to prvenstveno među dječacima, dok se među djevojčicama susreće rjeđe. Nadalje, rezultati su pokazali kako stariji učenici češće razgovaraju s nekom o svojim strahovima, pri čemu to češće čine djevojčice nego dječaci. U skladu s time, stariji učenici, posebno djevojčice, češće izjavljuju kako mogu prepoznati kada je nekoga strah, ali i kako su nekome pomogli da taj strah pobijedi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija