Pregled bibliografske jedinice broj: 993445
Odnos slike o sebi i korištenja različitih medija u djevojčica nižih razreda osnovne škole
Odnos slike o sebi i korištenja različitih medija u djevojčica nižih razreda osnovne škole, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos slike o sebi i korištenja različitih medija u djevojčica nižih razreda osnovne škole
(Self-perception and preference of gender- stereotypical media content of girls in primary school)
Autori
Roko, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2014
Stranica
47
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
tjelesno samopoimanje, mediji, rodno stereotipni medijski sadržaji
(physical self-concept, media, gender-stereotypical media content)
Sažetak
Razvijajući se dijete počinje otkrivati svijet oko sebe, ali i samoga sebe. Ono počinje tražiti odgovore na pitanja tko je on i kakav je zapravo, čime započinje formiranje njegove slike o sebi. Otkrivajući svijet dijete stječe saznanje i o drugim ljudima te cjelokupnom društvu koje ga okružuje i u kojemu živi. Kada je riječ o razvoju slike o sebi, postoji više aspekata slike o sebi, a u ovom radu u fokusu interesa je tjelesno samopoimanje. Ono posebno zaokuplja ženski spol. U društvu u kojem se razvijaju današnja djeca u medijima su sveprisutni i teško dostižni standardi ljepote. Kroz razne tv serije, crtane filmove, računalne igrice, a ponajviše časopise, mediji pokušavaju utjecati na djecu uvjeravajući ih tako u važnost izgleda za uspjeh u životu. Rezultati dosadašnjih istraživanja pokazali su kako najveći pritisak medija osjećaju adolescentice te da mediji izrazito negativno utječu na formiranje njihova tjelesnog samopoimanja. U ovom radu ispitalo se koliko je djevojčicama nižih razreda važan tjelesni izgled te je li preferiranje rodno stereotipnih medijskih sadržaja povezano s njihovim doživljajem vlastitog izgleda. Rezultati su pokazali da, iako je djevojčicama nižih razreda osnovne škole izgled važan, one još uvijek nisu pretjerano zainteresirane za sadržaje o ljepoti i vanjskom izgledu, stoga one preferiraju univerzalne medijske sadržaje, namijenjene i dječacima i djevojčicama, uz izuzetak časopisa. Također, rezultati nisu pokazali povezanost između preferiranja rodno stereotipnih sadržaja i doživljaja vlastitog izgleda. Dobivene rezultate moguće je objasniti time što se, u slučaju sudionica ovog istraživanja, još uvijek radi o dobi kada tjelesni izgled djeci još nije od tolike važnosti, već on postaje važniji s ulaskom u pubertet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija