Pregled bibliografske jedinice broj: 993437
Povezanost imanja kućnih ljubimaca i socioemocionalnog razvoja djece
Povezanost imanja kućnih ljubimaca i socioemocionalnog razvoja djece, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost imanja kućnih ljubimaca i socioemocionalnog razvoja djece
(Relationship between pet ownership and children’s socioemotional development)
Autori
Buden, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.11
Godina
2014
Stranica
43
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
socioemocionalni razvoj, privrženost, kućni ljubimci, empatija, psi
(socioemotional development, attachment, pets, empathy, dogs)
Sažetak
Rezultati mnogih istraživanja pokazuju kako odrastanje uz kućne ljubimce utječe na socioemocionalni razvoj djece. Neki govore i o pojmu generativnosti, kao glavnom uzroku zašto neki ljudi nabavljaju kućne ljubimce i zašto su im tako privrženi. To se može objasniti tako da ljudi s većom razinom generativnosti osjećaju potrebu i želju da pomognu drugima i prenesu znanje i vrijednosti drugim generacijama te ujedno zato osjećaju veću privrženost kućnim ljubimcima, koji ovise o njima. Ovim istraživanjem nastojao se utvrditi odnos učenika i kućnih ljubimaca, odnosno njihova privrženost kućnim ljubimcima te emocionalna i socijalna kompetencija. U istraživanju je sudjelovao 201 učenik trećeg i četvrtog razreda (96 dječaka i 105 djevojčica) dviju osnovnih škola na području grada Zagreba. Od 201 učenika njih 127 (63, 2 %) ima kućnog ljubimca, od čega 48% njih imaju pse. Analizirajući rezultate Lexingtonove skale privrženosti kućnim ljubimcima došlo se do zaključka da učenici, koji za kućnog ljubimca imaju psa pokazuju veću privrženost njemu nego učenici koji imaju druge kućne ljubimce. Također je dokazano da su djevojčice privrženije svojim kućnim ljubimcima nego dječaci. U daljnjem istraživanju se pokušalo utvrditi ima li značajnih razlika u socioemocionalnoj kompetenciji učenika s obzirom na to imaju li kućne ljubimce ili ne. Rezultati su pokazali kako učenici sa i učenici bez kućnih ljubimaca imaju podjednaku razinu socioemocionalne kompetencije. U sljedećim istraživanjima trebalo bi se više obratiti pozornost na ostale čimbenike koji utječu na socioemocionalni razvoj djece poput (ne)imanja braće i sestara, strukture obitelji, odnosa unutar obitelji i privrženosti roditeljima, školskog uspjeha, vrste kućnog ljubimca i vremenskog perioda provedenog s kućnim ljubimcem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija