Pregled bibliografske jedinice broj: 993435
Povezanost roditeljskog ponašanja i učeničkog prihvaćanja školskog neuspjeha
Povezanost roditeljskog ponašanja i učeničkog prihvaćanja školskog neuspjeha, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993435 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost roditeljskog ponašanja i učeničkog prihvaćanja školskog neuspjeha
(Relationship between parental behaviour and pupil’s acceptance of school failure)
Autori
Tomičak, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
40
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
školski neuspjeh, emocionalne reakcije, roditeljsko ponašanje
(school failure, emotional reactions, parental behaviour)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati postoji li povezanost između roditeljskog ponašanja i učeničkog prihvaćanja vlastitog školskog neuspjeha. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 55 učenika četvrtog razreda jedne osnovne škole u Jastrebarskom, od kojih je dječaka bilo 25, a djevojčica 30. Rezultati istraživanja pokazali su da oba roditelja podjednako brinu o djetetovim ocjenama, a reakcija na lošu ocjenu i kod majki i kod očeva je najčešće tuga. Loš školski rezultat češće se pripisuje nedostatku truda nego nedostatku sposobnosti. U većini procijenjenih aspekata roditeljskog ponašanja nije bilo statistički značajne razlike u prosječnim procjenama za oca i majku. Jedina je razlika zabilježena u toplini i roditeljskom znanju, u oba slučaja procjene su bile veće za majku. Izračunate su korelacije između pojedinih aspekata roditeljskog ponašanja i ponašanja učenika nakon dobivanja loše ocjene. Djeca koja su procijenila izraženiji aspekt kažnjavanja kod roditelja, posebice oca, rjeđe su im govorila kada su dobili lošu ocjenu. Roditeljima koji su pak procijenjeni visoko u aspektu topline, posebice majkama, učenici su češće govorili za lošu ocjenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija