Pregled bibliografske jedinice broj: 993422
Povezanost dječjeg samopoštovanja i prosocijalnog ponašanja s posjedovanjem kućnih ljubimaca i privrženosti kućnim ljubimcima
Povezanost dječjeg samopoštovanja i prosocijalnog ponašanja s posjedovanjem kućnih ljubimaca i privrženosti kućnim ljubimcima, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost dječjeg samopoštovanja i prosocijalnog ponašanja s posjedovanjem kućnih ljubimaca i privrženosti kućnim ljubimcima
(Relationship between children's self-esteem, prosocial behaviour and attachment to their pets.)
Autori
Novosel, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
36
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
kućni ljubimci, samopoštovanje, prosocijalno ponašanje, privrženost kućnom ljubimcu
(pets, self-esteem, prosocial behaviour, attachment to pets)
Sažetak
Emocionalna veza koju dijete uspostavlja sa svojim kućnim ljubimcem, razvoj brige o drugom živom biću kroz brigu o ljubimcu, razlozi posjedovanja kućnog ljubimaca, povezanost dječjeg samopoštovanja i posjedovanja kućnih ljubimaca samo su neke od tema koje sve više zaokupljaju znanstvenike i navode ih na daljnja istraživanja dječjeg odnosa sa životinjama. Sve je veći broj roditelja, odgojitelja i učitelja koji uviđaju prednosti posjedovanja kućnog ljubimca kod kuće i u školi, a kućni ljubimci sve češće postaju članovima obitelji te kao takvi mogu imati značajan utjecaj na dječji socijalni i emocionalni razvoj. Dokazala su to i brojna istraživanja provedena na temu odnosa djeteta i životinje. Istraživanjem koje je provedeno u sklopu ovog rada nastojalo se doznati nešto više o povezanosti prosocijalnog ponašanja i samopoštovanja djece s posjedovanjem kućnog ljubimca i privrženosti kućnom ljubimcu. U istraživanju je sudjelovalo 88 djece, učenika trećeg i četvrtog razreda u dobnom rasponu od 8 do 11 godina. Rezultati su pokazali kako većina učenika ima kućnog ljubimca, a najpopularniji su psi i mačke. Potvrđena je pozitivna povezanost između privrženosti kućnom ljubimcu i prosocijalnog ponašanja djece te između privrženosti ljubimcu i brige o njemu. Djevojčice su pokazale nešto veći stupanj privrženosti kućnom ljubimcu kao i veće prosocijalno ponašanje od dječaka. Također, prema dobivenim rezultatima ne postoji razlika u izraženosti prosocijalnog ponašanja, samopoštovanja i privrženosti kućnom ljubimcu s obzirom na njegovu vrstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija