Pregled bibliografske jedinice broj: 993419
Karakteristike govornog razvoja djeteta pri polasku u školu
Karakteristike govornog razvoja djeteta pri polasku u školu, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Karakteristike govornog razvoja djeteta pri polasku u školu
(Some characteristics of language development of children enrolling elementary school)
Autori
Domitrović, Dalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.07
Godina
2016
Stranica
48
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
jezično-govorni razvoj, uredan razvoj govora, karakteristike govornog razvoja, spremnost za školu
(language and speech development, regular language acquisition, aspects of language acquisition, school readiness)
Sažetak
Sposobnost govora kao osnovnog sredstva komunikacije omogućuje nam da izrazimo i zadovoljimo svoje želje i potrebe, ali i potrebe i želje drugih u našoj okolini. Sukladno tome, uredno razvijen govor nedvojbeno utječe na kvalitetu života. Od rođenja, dakle, i prije nego dijete progovori ono komunicira s okolinom pomoću različitih glasova i neverbalnih znakova. Iako je usvajanje jezika i govora proces koji teče vrlo lako i brzo, da bi dijete dobro ovladalo govorom i njime se služilo, važna je poticajna okolina. Jezično- govorni razvoj svakog djeteta je individualan, pa tako djeca pred polazak u osnovnu školu mogu imati različite sposobnosti i vještine što se tiče jezika i govora. Određene karakteristike govornog razvoja kod neke djece su bolje, a kod neke lošije razvijene, a govorni razvoj neke djece nije uobičajen, već imaju neke teškoće pa im je potrebna stručna pomoć. U ovom radu opisane su i procijenjene karakteristike govornog razvoja djece pri polasku u školu, odnosno prilikom testiranja za polazak u školu, te su rezultati usvojenih karakteristika uspoređeni s prosječnim postotkom jezično- govornih teškoća kod djece u Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da je u uzorku djece koja su sudjelovala u ovom istraživanju postotak jezično-govornih poteškoća veći od prosječnog postotka u Hrvatskoj, te da su poteškoće češće među dječacima nego među djevojčicama. No kada je riječ o zaključivanju na temelju dobivenih rezultata svakako treba imati na umu da je ono vrlo ograničenog dometa zbog vrlo malenog uzorka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)