Pregled bibliografske jedinice broj: 993416
Analiza istraživanja povezanosti odgojno- obrazovnog sustava i ličnosti učenika
Analiza istraživanja povezanosti odgojno- obrazovnog sustava i ličnosti učenika, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza istraživanja povezanosti odgojno- obrazovnog sustava i ličnosti učenika
(Analysis of studies relating educational system and pupils’ personality)
Autori
Kolar, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.09
Godina
2016
Stranica
54
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
ličnost, osobine ličnosti, odgojno-obrazovni sustav
(personality, personality traits, educational system)
Sažetak
Ličnost je skup organiziranih osobina i mehanizama unutar pojedinca. Spomenuti su mehanizmi relativno trajni ali i podložni promjenama te utječu na interakcije pojedinca s okolinom u kojoj se nalazi kao i na njegovu adaptaciju na istu. Odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske, odnosno provođenje nastavnih procesa unutar njega propisano je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, a svaki je sudionik navedenog sustava vođen Nacionalnim planom i programom. Na pragu reforme, isti je suočen s preispitivanjem i uočavanjem vlastitih nedostataka te reorganizacijom ciljeva učenja i obrazovanja kao i adaptacijom metoda poučavanja. Spomenuta prilagodba potrebna je, među ostalim, i zbog važnosti ličnosti učenika u odgojno-obrazovnom sustavu. Ulaskom u okvire formalnog obrazovanja pojedinac se ponaša i razvija s obzirom na svoje, dotad razvijene, osobine ličnosti i mehanizme i s obzirom na nove spoznaje i novu okolinu koja postaje dio njegove svakodnevnice. Iz tog razloga, tijekom godina, provođena su brojna istraživanja od strane psihologa ličnosti ali i pedagoga, čiji je cilj bio utvrditi utjecaj odgojno-obrazovnog sustava na ličnost učenika, te povezanosti ličnosti učenika sa sastavnicama odgojno-obrazovnog sustava (oblik nastave, školski uspjeh, djelovanje u različitim oblicima rada u nastavi). Prema istraživanjima analiziranim u ovom radu, moguće je zaključiti kako ličnost učenika u srednjoj ili velikoj mjeri utječe na školski uspjeh učenika, a ideje o organizaciji nastave unutar odgojno-obrazovnog sustava su, usporedivši ih s onima iz prošlosti, usmjerenije na isticanje važnosti individualnih potreba učenika te na usklađenost s osobinama ličnosti učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)