Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 993415

Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu


Hubinka, Ivana
Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 993415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu
(Relationship between pupils’ learned helplessness and perceived feedback on their (un)successfulness)

Autori
Hubinka, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.09

Godina
2016

Stranica
53

Mentor
Pavin Ivanec, Tea

Ključne riječi
atribuiranje uspjeha i neuspjeha, povratne informacije, ohrabrujuće i obeshrabrujuće misli, naučena bespomoćnost
(attribution of success and failure, feedback, encouraging and discouraging thoughts, learned helplessness)

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati čemu učenici pripisuju svoj neuspjeh odnosno uspjeh, te jesu li povratne informacije učitelja i roditelja povezane s pripisivanjem neuspjeha i s pojavom naučene bespomoćnosti kod učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 101 učenika trećih i četvrtih razreda u osnovnim školama u Daruvaru i okolici. Od ukupnog uzorka učenika, 44, 6% čine dječaci, a 55, 4% djevojčice. Raspon dobi uzorka učenika je od 9 do 11 godina. Rezultati istraživanja pokazali su da je većina učenika prethodni razred prošla s odličnim uspjehom te da su u prosjeku zadovoljni vlastitim školskim uspjehom. Smatraju da im učenje ide jednako dobro kao i ostalima. Uglavnom ih nije sram kada dobiju lošu ocjenu te se ne boje roditeljima priopćiti istu. Većina učenika dobru ocjenu općenito pripisuje dovoljno uloženom trudu, a lošu ocjenu nedovoljno uloženom trudu. Međutim, kada je riječ o određenom predmetu koji im je najteži (najčešće engleski jezik, matematika i priroda i društvo), učenici kao razlog zašto im je baš taj predmet najteži, većinom navode da im on jednostavno ne ide, a ne da ga ne uče dovoljno. U većini slučajeva učenicima se, kada dobiju lošu ocjenu, javljaju ohrabrujuće misli što opravdava pripisivanje loše ocjene nedovoljno uloženom trudu, a ne svojoj nesposobnosti iako istraživanjem nije uočena razlika u izraženosti pojedinih misli ovisno o tome čemu učenici pripisuju svoj neuspjeh. Roditeljsko ohrabrivanje i ne pisanje domaćih zadaća umjesto djeteta su pozitivno povezani s djetetovim ohrabrujućim mislima. Ostale roditeljske i učiteljske povratne informacije nisu povezane s ohrabrujućim i obeshrabrujućim mislima u učenika te atribuiranjem neuspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tea Pavin Ivanec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hubinka, Ivana
Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Hubinka, I. (2016) 'Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Hubinka, Ivana}, year = {2016}, pages = {53}, keywords = {atribuiranje uspjeha i neuspjeha, povratne informacije, ohrabruju\'{c}e i obeshrabruju\'{c}e misli, nau\v{c}ena bespomo\'{c}nost}, title = {Povezanost nau\v{c}ene bespomo\'{c}nosti u\v{c}enika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu}, keyword = {atribuiranje uspjeha i neuspjeha, povratne informacije, ohrabruju\'{c}e i obeshrabruju\'{c}e misli, nau\v{c}ena bespomo\'{c}nost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Hubinka, Ivana}, year = {2016}, pages = {53}, keywords = {attribution of success and failure, feedback, encouraging and discouraging thoughts, learned helplessness}, title = {Relationship between pupils’ learned helplessness and perceived feedback on their (un)successfulness}, keyword = {attribution of success and failure, feedback, encouraging and discouraging thoughts, learned helplessness}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font