Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 993410

Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi


Meštrov, Tonka
Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 993410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi
(Perception of peer violence in elementary school)

Autori
Meštrov, Tonka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.06

Godina
2017

Stranica
53

Mentor
Pavin Ivanec, Tea

Ključne riječi
vršnjačko nasilje, oblici nasilja, škola, razred, spol
(peer violence, specific forms of violence, school, grade, sex)

Sažetak
Nasilno ponašanje je vrlo česta pojava i možemo reći da ono postoji otkad je i čovjeka. Međutim, problem vršnjačkog nasilja među djecom do izražaja dolazi posljednjih nekoliko desetljeća kada ga se počelo intenzivnije istraživati. Kako bi se dobio što bolji uvid u problem vršnjačkog nasilja, najbolje mjesto za istraživanje ovog problema je škola. Škola je jedno od okruženja u kojem se bez sumnje događa najviše vršnjačkog nasilja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju učestalosti vršnjačkog nasilja kao i pojedinih oblika nasilja, odnosno, utvrditi postoji li razlika u percipiranju učestalosti i pojedinih oblika vršnjačkog nasilja s obzirom na razred i spol u jednoj osnovnoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 163 učenika trećih, četvrtih i petih razreda. Ovim je istraživanjem utvrđeno kako razlika u učestalosti pojedinih odgovora s obzirom na razred postoji te sve razlike zapravo ukazuju na isto – da percepcija starijih učenika ukazuje na to da je među njima, u odnosu na mlađe učenike, vršnjačko nasilje učestalije. S obzirom na to da su ispitanici bili učenici razredne i predmetne nastave, pretpostavljalo se da će razlika u odgovorima postojati. No, unatoč pretpostavci da će razlika u percepciji učestalosti vršnjačkog nasilja i njegovih oblika s obzirom na spol postojati, statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica nije utvrđena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tea Pavin Ivanec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Meštrov, Tonka
Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Meštrov, T. (2017) 'Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Me\v{s}trov, Tonka}, year = {2017}, pages = {53}, keywords = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, oblici nasilja, \v{s}kola, razred, spol}, title = {Percepcija vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, oblici nasilja, \v{s}kola, razred, spol}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Me\v{s}trov, Tonka}, year = {2017}, pages = {53}, keywords = {peer violence, specific forms of violence, school, grade, sex}, title = {Perception of peer violence in elementary school}, keyword = {peer violence, specific forms of violence, school, grade, sex}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font