Pregled bibliografske jedinice broj: 993410
Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi
Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi
(Perception of peer violence in elementary school)
Autori
Meštrov, Tonka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.06
Godina
2017
Stranica
53
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
vršnjačko nasilje, oblici nasilja, škola, razred, spol
(peer violence, specific forms of violence, school, grade, sex)
Sažetak
Nasilno ponašanje je vrlo česta pojava i možemo reći da ono postoji otkad je i čovjeka. Međutim, problem vršnjačkog nasilja među djecom do izražaja dolazi posljednjih nekoliko desetljeća kada ga se počelo intenzivnije istraživati. Kako bi se dobio što bolji uvid u problem vršnjačkog nasilja, najbolje mjesto za istraživanje ovog problema je škola. Škola je jedno od okruženja u kojem se bez sumnje događa najviše vršnjačkog nasilja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju učestalosti vršnjačkog nasilja kao i pojedinih oblika nasilja, odnosno, utvrditi postoji li razlika u percipiranju učestalosti i pojedinih oblika vršnjačkog nasilja s obzirom na razred i spol u jednoj osnovnoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 163 učenika trećih, četvrtih i petih razreda. Ovim je istraživanjem utvrđeno kako razlika u učestalosti pojedinih odgovora s obzirom na razred postoji te sve razlike zapravo ukazuju na isto – da percepcija starijih učenika ukazuje na to da je među njima, u odnosu na mlađe učenike, vršnjačko nasilje učestalije. S obzirom na to da su ispitanici bili učenici razredne i predmetne nastave, pretpostavljalo se da će razlika u odgovorima postojati. No, unatoč pretpostavci da će razlika u percepciji učestalosti vršnjačkog nasilja i njegovih oblika s obzirom na spol postojati, statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica nije utvrđena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)