Pregled bibliografske jedinice broj: 993409
Povezanost socioekonomskog statusa i roditeljskog ponašanja sa školskim uspjehom učenika
Povezanost socioekonomskog statusa i roditeljskog ponašanja sa školskim uspjehom učenika, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 993409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost socioekonomskog statusa i roditeljskog ponašanja sa školskim uspjehom učenika
(Correlation between the socioeconomic status and parental behavior with pupils’ school achievement)
Autori
Gerin, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2017
Stranica
40
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
socioekonomski status obitelji, roditeljsko ponašanje, školski uspjeh učenika
(socioeconomic status of the family, parental behavior, pupils’ school achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost socioekonomskog statusa i ponašanja roditelja sa školskim uspjehom učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici petog i šestog razreda dviju osnovnih škola iz Zagrebačke županije. Ukupno je bilo 79 ispitanika, od čega 13 dječaka i 66 djevojčica. Prosječna dob učenika bila je 12 godina. Prikupljeni su podaci o sociodemografskim karakteristikama obitelji, a roditeljsko ponašanje učenici su procjenjivali Upitnikom roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković, Kuterovac Jagodić i Greblo, 2012). Analizom rezultata utvrđena je statistički značajna povezanost između obrazovanja roditelja i školskog uspjeha učenika. Viši stupanj obrazovanja roditelja povezan je i s boljim ocjenama učenika. Statistički značajna korelacija između povezanosti ocjena i procjene materijalnih prilika u obitelji dobivena je samo u slučaju ocjene iz engleskog jezika, što znači da učenici boljih materijalnih prilika imaju i bolje ocjene iz engleskoga jezika. Dobivena je pozitivna korelacija između procjene materijalnih prilika obitelji i broja članova obitelji, a učenici koji su procijenili da su materijalne prilike u njihovoj obitelji bolje u odnosu na druge, kod kuće ujedno posjeduju i više različitih tehnologija te imaju učestalija raznolika iskustva koja uključuju izlaske s obitelji. Kada je riječ o povezanosti ocjena i roditeljskog ponašanja, statistički značajne korelacije dobivene su u samo u slučaju majčine popustljivosti i to s općim uspjehom na kraju prošle školske godine, s ocjenom iz hrvatskog jezika te s ocjenom iz engleskog jezika. Dobivene korelacije su negativne, što znači da učenici koji majke procjenjuju popustljivijima ujedno imaju i lošije ocjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)