Pregled bibliografske jedinice broj: 993041
Informiranost učitelja i studenata razredne nastave o šećernoj bolesti
Informiranost učitelja i studenata razredne nastave o šećernoj bolesti, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 993041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informiranost učitelja i studenata razredne nastave o šećernoj bolesti
(Awareness of Diabetes among Class Teachers and Students of Class Teachers Students)
Autori
Pejičić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
07.03
Godina
2019
Stranica
169
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
dijabetes, evolucija dijabetesa, zdravlje, škola, informiranost
(diabetes, diabetes evolution, health, school, awareness)
Sažetak
Svjetska zdravstvena organizacija (engl. World Health Organization, WHO) definira šećernu bolest (lat. diabetes mellitus) kao složeni metabolički poremećaj popraćen dugotrajnom povišenom razinom glukoze u krvi zbog nedostatnog izlučivanja inzulina, odnosno njegova smanjenog djelovanja ili potpunog izostanka djelovanja. Šećerna bolest jedan je od najznačajnijih javnozdravstvenih problema suvremenog društva s vrlo visokom prevalencijom i uzlaznim trendom u broju oboljelih. Najčešća je endokrinološka bolest dječje dobi, u kontinuiranom porastu, što podlaže činjenici da će učitelji tijekom svog radnog iskustva podučavati upravo djecu oboljelu od šećerne bolesti. Cilj istraživanja bio je ispitati informiranost učitelja i studenata učiteljskog studija razredne nastave o šećernoj bolesti. Podaci za potrebe ovoga diplomskoga rada prikupljeni su postupcima anketiranja, a kao instrument istraživanja korišten je anketni upitnik. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 110 ispitanika, od toga 46 učitelja razredne nastave Vukovarsko-srijemske županije i 64 studenta pete godine učiteljskog studija razredne nastave Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti, Integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni učiteljski studij. Temeljem provedenog istraživanja i dobivenih rezultata može se zaključiti kako su učitelji i studenti učiteljskog fakulteta razredne nastave informirani o šećernoj bolesti na osnovnoj razini, što ukazuje na potrebu za većim poznavanjem i edukacijom o šećernoj bolesti. Pravo djeteta na zdravlje jedno je od temeljnih prava djece čije ostvarenje mora biti omogućeno u svim trenucima dječjeg života pa tako i tijekom boravka u školi, a upravo su edukacija i informiranost ključni čimbenici učiteljima za pomoć oboljelom djetetu, koje će biti sigurno i prihvaćeno u školi, bez razlike, kao i sva druga djeca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek