Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 992462

Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama


Sabo, Ana
Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja


CROSBI ID: 992462 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama
(The importance of music for children with special needs)

Autori
Sabo, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja

Mjesto
Petrinja

Datum
28.03

Godina
2019

Stranica
62

Mentor
Dr.sc. Jelena Blašković

Ključne riječi
glazba, glazboterapija, djeca s posebnim potrebama, Orffov instrumentarij, kreativna metoda, Bonny metoda, Musica Medica, art terapija
(music, music therapy, children with special needs, creative method, Bonny method, Musica Medica, Art therapy)

Sažetak
Glazba ima veliki utjecaj na čovjeka i sastavni je dio života, a posebice pomaže u radu s učenicima s posebnim potrebama. Rad s instrumentima, različite vrste improvizacija, slušanje glazbe aktivno i pasivno, pjevanje, pokret su sadržaji glazboterapije. Znanstvena istraživanja pokazala su kako glazba utječe na povećanje kognitivnih sposobnosti, na psihomotoriku, socijalni i emocionalni razvoj djeteta. Djeci s posebnim potrebama želi se pomoći glazboterapijom, a glazba pri tom treba poslužiti za opuštanje, poboljšanje motoričke koordinacije, poticanje samopouzdanja i samopoštovanja, poboljšanje govora, komunikacije, socijalizacije. Burić Sarapa i Katušić (2012) definiraju glazboterapiju kao disciplinu koja koristi jezik zvukova i glazbe u odnosu klijenta i terapeuta kao sredstvo unutar sistematičnog procesa intervencije s preventivnim, rehabilitacijskim i terapijskim ciljevima. Postoji takozvani receptivni i aktivni pristup u glazboterapiji. Pri aktivnom pristupu, osim Orffove metode i kreativne glazboterapije, postoji još niz različitih metoda. Također je tako i s receptivnim pristupom, ali su opisane Bonny metoda i Musica Medica. Tim metodama je posvećena pažnja jer se čini da su jednako primjenjive svoj djeci s posebnim potrebama. Art terapijom se podrazumijeva neverbalno izražavanje misli i osjećaja, a temelji se na ideji da se različitim medijima iz različitih umjetnosti kroz kreativni proces djeluje na kvalitetu života. Ona brine o mentalnom zdravlju čovjeka i koristi se kreativnim procesom umjetničkog stvaranja s ciljem unapređenja fizičkog, mentalnog i emocionalnog stanja svih dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Blašković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sabo, Ana
Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
Sabo, A. (2019) 'Važnost glazbe kod djece s posebnim potrebama', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja.
@phdthesis{phdthesis, author = {Sabo, Ana}, year = {2019}, pages = {62}, keywords = {glazba, glazboterapija, djeca s posebnim potrebama, Orffov instrumentarij, kreativna metoda, Bonny metoda, Musica Medica, art terapija}, title = {Va\v{z}nost glazbe kod djece s posebnim potrebama}, keyword = {glazba, glazboterapija, djeca s posebnim potrebama, Orffov instrumentarij, kreativna metoda, Bonny metoda, Musica Medica, art terapija}, publisherplace = {Petrinja} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Sabo, Ana}, year = {2019}, pages = {62}, keywords = {music, music therapy, children with special needs, creative method, Bonny method, Musica Medica, Art therapy}, title = {The importance of music for children with special needs}, keyword = {music, music therapy, children with special needs, creative method, Bonny method, Musica Medica, Art therapy}, publisherplace = {Petrinja} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font