Pregled bibliografske jedinice broj: 992434
Kako ponovno otkriti ljepotu i radost vjere
Kako ponovno otkriti ljepotu i radost vjere // Bogoslovska smotra, 83 (2013), 3; 577-599 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 992434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako ponovno otkriti ljepotu i radost vjere
(How to rediscover the beauty and joy of faith)
Autori
Tamarut Anton
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 83
(2013), 3;
577-599
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vjera, dar, odnos, susret, put, ljepota, radost, rast
(faith, gift, relationship, encounter, way, beaty, joy, growth)
Sažetak
Na tragu motuproprij a Benedikta XVI. Porta fi dei te Note s pastoralnim smjernicama za Godinu vjere, koju je izdala Kongregacij a za nauk vjere, kao i papinih prigodnih kateheza na temu vjere, ovim se radom želi naglasiti važnost i značenje ljepote i radosti u vjeri. Rij eč je o dvama, po autoru bitnim svojstvima koja vjeri daju sjaj i toplinu, čine ju privlačnom i poželjnom životnom suputnicom. Iz podsjećanja i ukazivanja na ljepotu i radost vjere smij e se, naime, očekivati probuđena potreba za njihovim ponovnim otkrivanjem, iz čega onda slij edi i poslanje na koje je papa Benedikt XVI. pozvao hrvatske hodočasnike prigodom zahvalnog hodočašća u Rimu 7. studenoga 2012. godine: »Isto tako znajte i vi s hrabrošću svima svjedočiti radost i ljepotu vjere u Isusa Krista.« Ponovno otkriće ljepote i radosti u vjeri nemoguće je zamisliti bez unutarnje pomoći Duha Svetoga. Jedino je u njegovoj svjetlosti moguće spoznati i doživjeti ljepotu i radost vjere. U tom pogledu Dogmatska konstitucij a o božanskoj objavi Drugoga vatikanskog koncila Dei Verbum govori o »ugodnosti pristanka i vjerovanja istini« (suavitatem in consentiendo et credendo veritati) koju daje Duh Sveti. U radu se ukazuje na ljepotu i radost vjere kako u samom činu vjere tako i u njezinu sadržaju. Vjera je naime »dragocjeni dar« kako u pogledu čovjekova osobnog prianjanja Bogu tako i u pogledu čovjekova slobodnog pristanka uza svu istinu što ju je Bog objavio. Prema autorovu mišljenju, ljepota i radost vjere u prvom redu proizlaze iz njezine darovanosti. Vjera je dar susreta i odnosa. Kao i svaki živi odnos, tako i vjera živi od obostrane čežnje i želje, od obostranih očekivanja. Bog ima svoja očekivanja od čovjeka, čovjek ima svoja očekivanja od Boga. Bog se čovjeku nada i čovjek se Bogu nada. Od koga se ništa ne očekuje, taj nam ništa i ne znači. Vjera je živ, dinamičan, preobražavajući i rastući odnos. Pod vidom sadržaja, u radu se, među ostalim, ističu ljepota i radost koje proizlaze iz vjere u Božje očinstvo i njegovu osobitu svemogućnost. Središnji se naglasak stavlja na otajstvo utjelovljenja, na objavu Boga i čovjeka u Isusu Kristu, na lik ecce homo Anton TAMARUT, Kako ponovno otkriti ljepotu i radost vjere 578 i na uskrslog Gospodina, novog čovjeka stvorenog u Isusu Kristu. Na kraju se ukazuje na Duha Svetoga, koji je dar susreta i zajedništva, ljepote i radosti u samome Bogu, ali također i u onima u kojima se Bog svojom ljubavlju nastanio (usp. Rim 5, 5). Duh Sveti je, naime, ono »ulje radosti« o kojem govori Pismo (Ps 45, 8 ; Heb 1, 9), bjelina i svjetlost preobraženog i uskrslog Krista (Mt 17, 2// ; 28, 3//). Duh Sveti autor je novog čovjeka, nove zajednice – Crkve i novog čovječanstva. Duh Sveti u licima ljudi obnavlja lice zemlje. U zaključku, odgovarajući na pitanje zašto je i kako moguće izgubiti vjeru, njezinu radost i ljepotu, autor ujedno naznačuje i odgovor na pitanje kako je i gdje moguće ponovno otkriti ljepotu i radost vjere.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus