Pregled bibliografske jedinice broj: 992401
Odgojna, kulturna i evangelizacijska dimenzija vjeronauka u školi
Odgojna, kulturna i evangelizacijska dimenzija vjeronauka u školi // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 23 (2001), 1; 5-17 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 992401 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojna, kulturna i evangelizacijska dimenzija vjeronauka u školi
(Erziehungs-, Kultur- und Evangelisationsdimension des schulischen Religionsunterrichts)
Autori
Mandarić, Valentina Blaženka
Izvornik
Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 23
(2001), 1;
5-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vjeronauk ; škola ; odgoj ; kultura ; evangelizacija ; odgojni ciljevi ; integralni odgoj
(Religionsunterricht ; Schule ; Erziehung ; Kultur ; Evangelisation ; Erziehungsziele ; integrale Erziehung)
Sažetak
Već cijelo desetljeće vjeronauk je u Hrvatskoj sastavni dio odgojno obrazovnog sustava, no još uvijek je mnogo konfuzije glede njegova identiteta i doprinosa u ostvarivanju odgojnih ciljeva škole. Autorica analizira identitet vjeronauka, artikulirajući njegovu kulturnu, odgojnu i evangelizacijsku fizionomiju. Vjeronauk kao školski predmet na području kulture i odgoja ima specifičnu i neupitnu vrijednost bez koje škola ne bi bila u stanju ostvarivati svoju temeljnu zadaću – integralni odgoj čovjeka. Vjeronauk želi doprinijeti u vraćanju školi njene urođene odgojne zadaće, gdje informacija postaje kultura, a kultura je u službi čovjeka i promicanja ljudskih, civilizacijskih i duhovnih vrednota. Vjeronauk nudi mogućnost da vjera na odlučan način uđe u dinamičnu kulturnu razmjenu u susretu i dijalogu s kulturom u školskom ambijentu. Inkulturirati vjeru i evangelizirati kulturu – to je obzorje kojeg se vjeronauk ne smije odreći.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija