Pregled bibliografske jedinice broj: 992382
Istraživanje korištenja čitača ekrana i pristupačnosti web stranicama osobama oštećena vida
Istraživanje korištenja čitača ekrana i pristupačnosti web stranicama osobama oštećena vida // Specijalna edukacija i rehabilitacija danas - zbornik radova / Vuković, Mile (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2015. str. 249-260 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 992382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje korištenja čitača ekrana i pristupačnosti web stranicama osobama oštećena vida
(Research of using screen readers and web accessibility for people with visual impairment)
Autori
Sikirić, Dominik ; Bilić Prcić, Ante ; Čuić, Dragica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Specijalna edukacija i rehabilitacija danas - zbornik radova
/ Vuković, Mile - Beograd : Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2015, 249-260
ISBN
978-86-6203-069-6
Skup
IX međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija DANAS
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.09.2015. - 27.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informacijske tehnologije ; studenti s oštećenjem vida ; čitači ekrana ; web pristupačnost
(information technology ; visually impaired students ; screen readers ; web accessibility)
Sažetak
Čitači ekrana, kao dio informacijske asistivne tehnologije, softverski su programi koji omogućuju slijepim i slabovidnim osobama čitanje teksta pri-kazanog na zaslonu računala pomoću govorne jedinice ili brajičnog zaslo-na. Kroz korištenje ovih asistivnih tehnologija osobe oštećena vida ostvaraju samostalnost kako u korištenju računala tako i u pristupu informacijama. Kako bi osobe oštećena vida adekvatno i svrhovito mogle koristiti web sadr-žaje potrebno je da internet stranice budu pristupačne.Pojam web pristupač-nosti općenito se odnosi na osiguravanje mogućnosti pristupa i korištenja sadržaja na webu od strane svih korisnika, a što obuhvaća opažanje i razu-mijevanje informacija i sadržaja, te kretanje i interakciju s webom i njego-vim sadržajima. Osobama oštećena vida često su nedostupni i nepristupačni alati koji omogućuju kvalitetno korištenje web sadržaja. Web stranice nisu prilagođene korištenju njihovim čitačima ekrana, imaju poteškoća u pretra-živanju i iščitavanju sadržaja te je samim time kvaliteta informacija i dostu-pnost bitno narušena, potrebno je više vremena uložiti u ostvarivanje cilja, a povećava i frustracija.Cilj ovog istraživanja je utvrditi koliko studenti oštećena vida koriste i poznaju asistivne tehnologije (čitače ekrana) i specifične probleme koji prate korištenje čitača ekrana i web pristupačnost. Uzorak ispitanika su činili stu-denti s oštećenjem vida (n=15), Sveučilišta u Zagrebu. Sljepoća je dijagnosti-cirana kod 10 studenata, a slabovidnost kod 5 studenata. Dobiveni podaci su obrađeni statističkim paketom SPSS 22.0, a primjenjene su kvantitativne metode za obradu podataka (ANOVA i ROBDIS). Rezultati istraživanja su ukazali na postojanje razlika prema stupnju oštećenja s obzirom na korište-nje čitača ekrana i web pristupačnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb