Pregled bibliografske jedinice broj: 992264
Kako obrazovanju dodati dugine boje?
Kako obrazovanju dodati dugine boje? // 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa – Kako obrazovanju dodati boju? – uloga i izazovi za psihologe / Paviln-Bernardić, Nina ; Jokić-Begić, Nataša ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 361-361 (radionica, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 992264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako obrazovanju dodati dugine boje?
(How to add rainbow colors to education?)
Autori
Jokić-Begić, Nataša ; Kamenov, Željka ; Lauri Korajlija, Anita ; Jelić, Margareta ; Jurin, Tanja ; Aleksandra, Huić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa – Kako obrazovanju dodati boju? – uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje, LGBT učenici i učenice
(education, LGBT students)
Sažetak
Jedan od zadataka školskih psihologa/inja je briga o normalnom razvoju i optimalnom funkcioniranju učenika i učenica u njihovoj školi. Školsko okruženje je prilika za motivirajuće djelovanje vršnjaka koje može pogodovati razvoju kako kognitivnih sposobnosti tako i socijalnih vještina, no isto to okruženje može biti i nesigurna i ugrožavajuća sredina koja otežava optimalni razvoj učenika koji su po nekoj svojoj karakteristici „drugačiji“, odnosno pripadaju nekoj manjini. Jedna od karakteristika po kojima se učenici mogu razlikovati, a o kojoj se gotovo ništa ne govori tijekom formalnog obrazovanja psihologa, je seksualna orijentacija. No školski se psiholozi u svome radu mogu susresti s dvije vrste problema vezanih uz seksualnu orijentaciju. Jedan je moguće vršnjačko i/ili nastavničko diskriminiranje i odbacivanje učenika i/ili nastavnika za koje znaju ili pretpostavljaju da pripadaju LGBT populaciji. Ovaj se problem može spriječiti pravovremenom edukacijom učenika i nastavnika o suvremenim spoznajama o seksualnoj orijentaciji, čime se može djelovati na razvoj tolerantne i podržavajuće školske klime. Drugi izazov školskim psiholozima može biti individualni rad s učenikom ili učenicom koji su nam se obratili za pomoć zbog svoje manjinske seksualne orijentacije. Cilj ove radionice je upoznati sudionike sa suvremenim spoznajama kao i recentnim hrvatskim nalazima o manjinskom stresu LGBT osoba te kroz zajedničku raspravu razmotriti potrebe i mogućnosti školskih psihologa za suočavanje s ovim izazovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Tanja Jurin
(autor)
Anita Lauri Korajlija
(autor)
Nataša Jokić-Begić
(autor)
Željka Kamenov
(autor)
Margareta Jelić
(autor)