Pregled bibliografske jedinice broj: 991868
Marketing kao čimbenik povećanja konkurentnosti ekološke proizvodnje u Republici Hrvatskoj
Marketing kao čimbenik povećanja konkurentnosti ekološke proizvodnje u Republici Hrvatskoj // 52nd croatian and 12th international symposium on agriculture / Vila, Sonja ; Antunović, Zvonko (ur.).
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 164-167 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 991868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing kao čimbenik povećanja konkurentnosti ekološke
proizvodnje u Republici Hrvatskoj
(Marketing as a factor for increasing the
competitiveness of organic farming in Croatia)
Autori
Pugelnik, Irena ; Lončarić, Ružica ; Sudarić, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
52nd croatian and 12th international symposium on agriculture
/ Vila, Sonja ; Antunović, Zvonko - Osijek : Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 164-167
Skup
52nd croatian and 12th international symposium on agriculture
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 12.02.2017. - 17.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
marketing ; ekološki proizvod ; Republika Hrvatska
(marketing ; organic product ; Republic of Croatia)
Sažetak
Porast površina pod ekološkom proizvodnjom u Republici Hrvatskoj nije popraćen stvaranjem tržišta ekoloških proizvoda, što je razvidno iz visokog udjela ekoloških proizvoda koji se na tržište distribuiraju po cijenama konvencionalnih proizvoda. Proizvođači kao promotori i nositelji marketinških aktivnosti ekoloških proizvoda ključni su čimbenik u osnaživanju tržišta istih Cilj rada je utvrđivanje stavova ekoloških poljoprivrednih proizvođača o potrebi provođenja marketinških aktivnosti za ekološke proizvode u Republici Hrvatskoj. Provedena empirijska istraživanja odnose se na osobne stavove vlasnika/nositelja gospodarstava certificiranih za ekološku proizvodnju. Anketno ispitivanje, kojim je obuhvaćeno 75 ekoloških proizvođača iz cijele Hrvatske ukazalo je na podijeljene stavove ekoloških proizvođača vezane uz čimbenike koji utječu na povećanje konkurentnosti ekološke proizvodnje, te je pokazalo kako proizvođači marketing ne smatraju odlučujućim faktorom za razvoj konkurentnosti. Kao najusuglašenijeg čimbenika za povećanje konkurentnosti ekološke proizvodnje vlasnici navode potporu lokalne uprave i države. Rezultati provedenog istraživanje ukazuju na potrebu informiranja i edukacije ekoloških proizvođača o načinima provođenja promocije i marketinških aktivnosti, informiranja o prednostima udruživanja, te potrebu organiziranja tržišta ekoloških proizvoda u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek