Pregled bibliografske jedinice broj: 991396
Kompetencije učitelja u radu s djecom s teškoćama u razvoju: Kojim smjerom trebamo ići?
Kompetencije učitelja u radu s djecom s teškoćama u razvoju: Kojim smjerom trebamo ići? // Zbornik radova 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije Petrinja, Hrvatska / Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko (ur.).
Petrinja: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 99-112 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 991396 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije učitelja u radu s djecom s teškoćama u razvoju: Kojim smjerom trebamo ići?
(Competencies for Teachers Working with Children with Developmental Difficulties: Which Direction Should We Take?)
Autori
Radetić-Paić, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije Petrinja, Hrvatska
/ Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko - Petrinja : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 99-112
ISBN
978-953-8115-53-0
Skup
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 07.06.2018. - 08.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje ; djeca s teškoćama u razvoju ; kompetencije ; učitelji
(life-long education ; children with developmental difficulties, competences, teachers)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je steći uvid u procjene vlastitih kompetencija učitelja (N=202) te utvrditi specifične razlike u samoprocjenama s obzirom na godine radnoga staža sa svrhom uvida u specifične nedostatke kompetencija vezanih uz integrirani odgoj i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju. U obradi podataka, uz izračunavanje osnovnih statističkih vrijednosti, korištena je diskriminacijska analiza i univarijatna analiza varijance. Rezultati pokazuju razlike u procjenama vlastitih kompetencija između učitelja s manjim radnim stažem odnosno stažem do 20 godina i onih s radnim stažem od 21 godinu i većim. Generalno učitelji s manje od dvadeset godina staža u tom kontekstu u većoj mjeri procjenjuju svoje kompetencije posebice kada se radi o djeci s većim teškoćama u razvoju te u korištenju didaktičkih sredstava i pomagala u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. S druge strane, učitelji s radnim stažem dužim od 21 godinu smatraju se općenito dovoljno obrazovanim za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju. Vrijednost rezultata je da ukazuju na potrebu kvalitetnijeg obrazovanja i osposobljavanja učitelja kako u dodiplomskom obrazovanju na fakultetu tako i kontinuiranim usavršavanjem tijekom rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti