Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 991349

Uloga udžbenika materinskoga jezika u procesu demokratizacije škola


Odža, Ivana
Uloga udžbenika materinskoga jezika u procesu demokratizacije škola // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju
Sarajevo, 2018. str. 134-151 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 991349 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga udžbenika materinskoga jezika u procesu demokratizacije škola
(Role of Mother Tongue Textbooks In Process Of Democratization OF Schools)

Autori
Odža, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju / - Sarajevo, 2018, 134-151

Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
demokracija, demokratičnost, razredna nastava, udžbenici materinskoga jezika
(democracy, democratism, elementary school, mother tongue textbooks)

Sažetak
Predmet je ovoga rada sadržajna analiza tekstova u udžbenicima materinskoga (hrvatskoga jezika) u 4. razredu osnovne škole, izdavačke kuće Školska knjiga. Vjerujući u kvalitetu odabira odgojno-obrazovnoga kadra, dodajući tome činjenicu da je udžbenik i dalje dominantan didaktički materijal u nastavi materinskoga jezika, očekujemo da su ponuđeni sadržaji u skladu s temeljnim postulatima Nacionalnoga okvirnog kurikuluma (NOK). Reformska strategija u cijelosti je utemeljena na potrebama i zahtjevima (su)života u demokratskom društvu. Cilj je rada utvrditi koliko odabrani filološki predlošci zastupljeni u udžbenicima za 4. razred osnovne škole zadovoljavaju osnovne koncepte obrazovnih politika demokratizacije škola od kojih polazi Nacionalni okvirni kurikulum. Temeljno je pitanje razmotriti nude li odabrani jezično-književni predlošci u prvim obrazovnim godinama dobre temelje za formiranje demokratski osviještenog učenika. Dio pozornosti nužno je usmjeriti na pojmove demokracije i demokratičnosti te na opasnost lutanja istih prema autokraciji, što posljedično utječe na formiranje sustava vrijednosti. Govoreći o sustavu vrijednosti demokratskoga društva, autorica se dotiče i upliva tradicijom utvrđenih kulturnih praksi društva u demokratske procese te njihovih međusobnih prožimanja, koja nerijetko rezultiraju strahom od gubitka nacionalnih identitetskih odrednica. U poučavanju materinskoga jezika, u okviru razredne nastave (1.–4. razred), sukladno kognitivno-emocionalnim mogućnostima recipijenta (učenika), opsežnije književno-teorijsko tumačenje zamijenjeno je razvojem emocionalno-doživljajnog i odgojnog aspekta učeničkog spoznavanja. Polazimo, stoga, od hipoteze da vješt učitelj razredne nastave može izgraditi temelje demokratskoga koncepta razmišljanja učenika, osobito ukoliko mu u tome olakša pravilan izbor književnih predložaka u udžbenicima materinskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivana Odža (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Odža, Ivana
Uloga udžbenika materinskoga jezika u procesu demokratizacije škola // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju
Sarajevo, 2018. str. 134-151 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Odža, I. (2018) Uloga udžbenika materinskoga jezika u procesu demokratizacije škola. U: Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Od\v{z}a, Ivana}, year = {2018}, pages = {134-151}, keywords = {demokracija, demokrati\v{c}nost, razredna nastava, ud\v{z}benici materinskoga jezika}, title = {Uloga ud\v{z}benika materinskoga jezika u procesu demokratizacije \v{s}kola}, keyword = {demokracija, demokrati\v{c}nost, razredna nastava, ud\v{z}benici materinskoga jezika}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Od\v{z}a, Ivana}, year = {2018}, pages = {134-151}, keywords = {democracy, democratism, elementary school, mother tongue textbooks}, title = {Role of Mother Tongue Textbooks In Process Of Democratization OF Schools}, keyword = {democracy, democratism, elementary school, mother tongue textbooks}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font