Pregled bibliografske jedinice broj: 991289
Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe
Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe // Bogoslovska smotra, 82 (2012), 4; 891-915 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 991289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe
(Confessional Religious Education Faced with the Challenges of the De-Christianisation of Europe)
Autori
Mandarić, Valentina Blaženka
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 82
(2012), 4;
891-915
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
europska kultura ; religija/religioznost ; odgoj i obrazovanje ; religijsko obrazovanje ; konfesionalni vjeronauk ; škola ; interkulturalnost ; odgojni relativizam
(European culture ; religion/religiousness ; education and upbringing ; religious education ; confessional religious education ; school ; interculturality ; educational relativism)
Sažetak
U članku se analizira status katoličkog vjeronauka u Europi u kojoj su sve očitiji procesi dekristijanizacije koji mijenjaju religijsku sliku Europe. Autorica u članku ukazuje na krizu religije i religioznosti u suvremenoj europskoj kulturi. Zatim analizira aktualne odgojno-obrazovne politike u Europi, osobito njihov utjecaj na religijsko obrazovanje. Na osobit način bavi se analizom statusa konfesionalnog vjeronauka i njegove budućnosti u Europi, a posebnu pozornost posvećuje konfesionalnom vjeronauku u Republici Hrvatskoj. Na temelju novijih istraživanja, dokumenta i relevantne literature pokazuje višestruk doprinos vjeronaučne nastave hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu. U zaključnom dijelu članka navodi se nekoliko izazova s kojima se vjeronauk u školi mora suočiti ako želi biti prepoznatljiv i vrednovan kao važan čimbenik u cjelovitom odgoju djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Teologija
Napomena
The article analyses the status of Catholic religious education in Europe, which is quite evidently going through the process of the de- Christianisation that is changing the religious image of Europe. The author points out the crisis in religion and religiousness in the contemporary European culture. She also analyses the current educational policies in Europe and in particular their impact on religious education. The article provides an in-depth analysis of the status of confessional religious education and its future in Europe with particular focus on confessional religious education in the Republic of Croatia. Based on new research, documents and the relevant literature, the author presents the multi- faceted contribution of religious education in the Croatian educational system. In conclusion the article notes several challenges facing religious education in schools, which need to be tackled if the religious education in schools is to be recognised and evaluated as an important factor in the overall educational process involving children and youth.
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus