Pregled bibliografske jedinice broj: 991215
Stažiranje i stručni ispit kao vrjednovanje izlaznih nastavničkih kompetencija
Stažiranje i stručni ispit kao vrjednovanje izlaznih nastavničkih kompetencija // Nastavničke kompetencije. Zbornik radova / 'Mandarić, Blaženka, Valentina ; Razum, Ružica ; Barić, Denis' (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost, 2019. str. 171-192
CROSBI ID: 991215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stažiranje i stručni ispit kao vrjednovanje izlaznih nastavničkih kompetencija
(The Internship and the Expert Exam as Ways of Evaluating Teachers' Exit Competencies)
Autori
Šimunović, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nastavničke kompetencije. Zbornik radova
Urednik/ci
'Mandarić, Blaženka, Valentina ; Razum, Ružica ; Barić, Denis'
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
171-192
ISBN
978-953-11-1207-9
Ključne riječi
vjeroučiteljica-pripravnica ; vjeroučitelj-pripravnik ; pripravnički staž ; stručni ispit ; izlazne nastavne kompetencije.
(religious education teacher-trainee ; internship ; expert exam ; exit teaching competencies)
Sažetak
Integriranost katoličkoga vjeronauka u osnovne i srednje škole predstavlja važnu prisutnost Crkve u društvenoj stvarnosti Republike Hrvatske te se stoga očekuje da vjeroučiteljice i vjeroučitelji budu što bolje osposobljeni za prenošenje sadržaja vjere u školskom ambijentu. Da bi uspijevali ispuniti očekivanja Crkve, ali i društva, nužna je kvalitetna i stručna temeljna formacija, kao i cjeloživotno učenje, odnosno trajno usavršavanje vjeroučiteljica i vjeroučitelja. Važeći propisi Republike Hrvatske koji omogućuju nekome biti i raditi u sustavu nastave u osnovnim i srednjim školama između ostaloga traže i potrebnu odgovarajuću stručnu spremu, ali i položen stručni ispit. U članku se promišlja o vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima te vrednovanju izlaznih nastavničkih kompetencija u kontekstu pripravničkoga staža i stručnoga ispita. Prvo poglavlje Ukratko o formaciji vjeroučiteljica i vjeroučitelja donosi izabrane misli općih i partikularnih crkvenih dokumenata koji se, između ostalog, osvrću i na formaciju vjeroučiteljica i vjeroučitelja. Pripravnički staž vjeroučiteljica i vjeroučitelja naziv je drugog poglavlja. Svaka vjeroučiteljica i svaki vjeroučitelj koji je diplomirao na nekom od crkvenih učilišta određenih od crkvene mjerodavne vlasti da formiraju za zvanje vjeroučitelja, a rade u osnovnim (i)li srednjim školama, dužni su proći pripravnički staž i položiti stručni ispit. Vjeroučiteljice i vjeroučitelji se tijekom stažiranja usavršavaju u znanju i kompetencijama koje će potvrditi njihovu dostatnu stručnost za rad u nastavnom procesu osnovnih i srednjih škola. Stoga je rad s učiteljima-pripravnicima, pa tako i s vjeroučiteljicama-pripravnicama i vjeroučiteljima-pripravnicima, »na uspješnom ostvarivanju programa stažiranja i polaganju stručnog ispita prva i vrlo značajna dionica permanentnog stručnog usavršavanja«. Treće poglavlje nosi naslov Stručni ispit vjeroučiteljica-pripravnica i vjeroučitelja pripravnika. »Cilj je stručnog ispita utvrđivanje profesionalne, poglavito metodičko-didaktičke i pedagoško-psihološke osposobljenosti pripravnika za samostalan odgojno-obrazovni rad.« Vjeroučiteljice-pripravnice i vjeroučitelji-pripravnici polažu stručni ispit pred ispitnim povjerenstvom, a stručni ispit obuhvaća pisani rad, izvedbu nastavnog sata i usmeni ispit.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija