Pregled bibliografske jedinice broj: 991210
Umjetničko djelo kao sredstvo evaluacije glazbenog sluha
Umjetničko djelo kao sredstvo evaluacije glazbenog sluha // : Poučavanje umjetnosti u 21. stoljeću / Teaching art in the 21st century. Monografija radova sa specijaliziranih umjetničko - znanstvenih skupova ECNSI 2010 ; ECNSI 2011 i ECNSI 2012 / Težak, Dubravka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 117-119 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 991210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetničko djelo kao sredstvo evaluacije glazbenog sluha
(Work of art as a means of evaluating musical ear)
Autori
Atanasov Piljek, Diana ; Margetić, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
: Poučavanje umjetnosti u 21. stoljeću / Teaching art in the 21st century. Monografija radova sa specijaliziranih umjetničko - znanstvenih skupova ECNSI 2010 ; ECNSI 2011 i ECNSI 2012
/ Težak, Dubravka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 117-119
Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima / umjetničko djelo u nastavi glazbe / Work of art in music teaching process
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
umjetničko glazbeno djelo, glazbeni ukus, elementi glazbenog sluha, sredstvo evaluacije, školska dokimologija
(music art piece, music taste, elements of musical hearing, means of evaluation, school docimology)
Sažetak
Glazbeno umjetničko djelo u nastavi glazbe djeluje na razvijanje estetskih kriterija u području glazbe, glazbenog ukusa i stvaranje fundusa poznavanja određenog dijela glazbene literature, primjerenog uzrastu. Ono je ujedno i sredstvo razvijanja različitih elemenata glazbenog sluha kao što je izoštravanje slušne percepcije, vježbanje slušne koncentracije, upoznavanje s temeljnim glazbenim pojmovima kao što su ugođaj, tempo, dinamika, glazbeni oblik i razni izvodilački sastavi. U trenutku slušanja i doživljavanja glazbe u samoj nastavi glazba je umjetničko djelo, ali u trenutku razgovora i analize sastavnica istog umjetničko djelo postaje sredstvo učenja o glazbi. Kako ishode učenja treba evaluirati, umjetničko djelo u nastavi glazbe time postaje sredstvo evaluacije. Istraživanje koje je provedeno bavi se pitanjem postoje li razlike među učiteljima razredne nastave u mišljenjima prema ocjenjivanju u predmetu Glazbena kultura s obzirom na godine poučavanja i postoje li razlike među učiteljima razredne nastave u mišljenjima prema ocjenjivanju u predmetu Glazbena kultura s obzirom na stupanj obrazovanja. Rezultati koji su dobiveni otkrivaju da ne postoji statistički značajna razlika među učiteljima razredne nastave u mišljenjima prema ocjenjivanju niti statistički značajna razlika među učiteljima razredne nastave u mišljenjima prema ocjenjivanju obzirom na stupanj obrazovanja. Ispitanici su skloniji brojčanom ocjenjivanju što otvara pitanja vezana uz glazbene kompetencije učitelja u nastavnoj praksi i njihovog permanentnog usavršavanja u području školske dokimologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)