Pregled bibliografske jedinice broj: 991193
Mogućnosti zapamćivanja povijesnih činjenica kroz glazbene aktivnosti
Mogućnosti zapamćivanja povijesnih činjenica kroz glazbene aktivnosti // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja zbornik sažetaka. / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 14-15 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 991193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti zapamćivanja povijesnih činjenica kroz glazbene aktivnosti
(Ability to memorise historical facts trough musical activities)
Autori
Atanasov Piljek, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja zbornik sažetaka.
/ Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 14-15
ISBN
978-953-58055-3-3
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti ; Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja /Suvremeni pedagoški izazovi u glazbenoj umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene aktivnosti, učenje kroz glazbene aktivnosti, povijesne činjenice, tehnike učenja
(musical activities, learning through musical activities, historical facts learning techniques)
Sažetak
Provedeno istraživanje propitkuje mogu li neke glazbene aktivnosti ( pjevanje i plesanje) biti korisne u ne glazbenom smislu ( pomoći u učenju izvan glazbenih sadržaja). Istraživanje koje je provedeno ( N=39) pretpostavlja da spomenute glazbene aktivnosti olakšavaju zapamćivanje nekih ne glazbenih činjenica. Ispitanici su prije eksperimenta izjednačeni po skupinama, memorijskim testom prema razini mehaničkog pamćenja, generacijski (22 godišnjaci) i po spolu. Raspoređeni su u tri skupine tako da su u svakoj skupini zastupljeni potpuno jednaki rezultati memorijskog testa. Zadatke skupina ( uglazbljivanje činjenica pjevanjem, osmišljavanje činjenica plesanjem i klasično učenje) su izvlačili po jedan predstavnik svake, a time su izvučene i vrste skupina ( dvije eksperimentalne - pjevanje i plesanje i jedna kontrolna – klasično učenje ). Nakon 45 minutnog učenja prvi puta viđenog teksta kroz zadane aktivnosti, iz njima nepoznate Poljske povijesti, svi ispitanici su pisali test znanja. Rezultati istraživanja ukazuju na mogućnosti utjecaja glazbenih aktivnosti i zapamćivanja te potrebu detaljnijeg daljnjeg istraživanja kako bi se razvile tehnike, možda novog načina učenja i zapamćivanja egzaktnih činjenica uz pomoć glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)