Pregled bibliografske jedinice broj: 99119
Inteligentni agent kao podrška u procesu učenja i poučavanja
Inteligentni agent kao podrška u procesu učenja i poučavanja, 2002., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 99119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligentni agent kao podrška u procesu učenja i poučavanja
(Intelliget Agent as a support in learning and teaching process)
Autori
Parović, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
12.04
Godina
2002
Stranica
63
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Inteligentni agent; pedagoški agent; učenje i poučavanje
(Intelligent agent; Pedagogical Agent; Learning and Teaching)
Sažetak
Pokušaj uvođenja inteligentnog agenta kao podrške u procesu učenja i poučavanja iznesen u ovom radu sastoji se od dva dijela, teorijski i praktično. U teorijskom dijelu definiran je pojam inteligentnog agenta te je pobliže prikazana domena djelovanja agenta. U ovom slučaju to je bio modul za učenje i poučavanje hipermedijske autorske ljuske TEx &#8211 ; Sys. Dakle, cilj rada bio je uvođenjem inteligentnog agenta poboljšati rad segmenta već izgrađenog sustava. Sustav TEx &#8211 ; Sys razvijen je kao pomoć učenicima i učiteljima u nastavnom procesu. Na osnovu znanja o strukturi sustava TEx-Sys osmišljene su nove odrednice i poboljšane neke karakteristike inteligentnog tutorskog sustava. Praktični dio je sama izrada inteligentnog agenta CArLA kao podrške učenju i poučavanju. U radu je opisano ponašanje agenta tijekom učenja. Naravno, sav trud pri izgradnji agenta treba biti verificiran testiranjem. Naime, tek nakon testiranja bit će jasno da li je i koliko ova promjena poboljšala proces učenja i poučavanja. Važno je istaći da je ovo samo mali korak prema strukturiranju ovog sustava kao agentno orijentiranog. Potrebno je cijeli sustav osmisliti kao zajednicu agenata, koji, komunicirajući međusobno, rješavaju probleme iz svoje domene. I sami agent CArLA moguće je nadograditi. Naime, kako je istaknuto agent zbog strukture semantičke mreže i njezinog matematičkog modela (grafa) može sam na osnovu odabranog principa zaključivanja formirati Learning Assistent bazu. Time bi se učitelj oslobodio jednog dijela posla prilikom pripreme za nastavni sat. U petom poglavlju rada istaknuti su neke od karakteristika sustava TEx &#8211 ; Sys koje su se prilikom rada sa sustavom pokazale kao nedostatci. Navedene promjene bi, kao što je to slučaj i sa agentom, nakon implementacije trebalo testirati prije odluke da li ih treba prihvatiti ili ne. Ako sustav nakon implementacije i testiranja ne bude zadovoljavao postavljene zahtjeve, onda se kreće ponovno u fazu analize i dizajna što nije težak posao zbog objektne orijentiranosti sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177010
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)