Pregled bibliografske jedinice broj: 991167
Važnost poticajnoga glazbenog okruženja u razvoju glazbenih i intelektualnih sposobnosti
Važnost poticajnoga glazbenog okruženja u razvoju glazbenih i intelektualnih sposobnosti // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST KNJIGA SAŽETAKA /BOOK OF ABSTRACTS THE FUTURE OF EDUCATION AND EDUCATION FOR THE FUTURE 11th International Balkan Education and Science Congress / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 77-77 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 991167 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost poticajnoga glazbenog okruženja u razvoju glazbenih i intelektualnih sposobnosti
(The importance of the stimulating musical surrounding in the family in the development of musical and intellectual capabilities)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara i Atanasov Piljek, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST KNJIGA SAŽETAKA /BOOK OF ABSTRACTS THE FUTURE OF EDUCATION AND EDUCATION FOR THE FUTURE 11th International Balkan Education and Science Congress
/ Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 77-77
ISBN
978-953-8115-13-4
Skup
Budućnost glazbenog obrazovanja – glazbeno obrazovanje za budućnost, vizije, misije, strategije
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
glazbeno okruženje i nasljedna sklonost prema glazbenim aktivnostima, neglazbene kompetencije, opći uspjeh, poticajno glazbeno okruženje
(inheriting tendency towards musical activities, non-musical competencies)
Sažetak
Brojna znanstvena istraživanja ukazuju na važnu ulogu glazbe u cjelovitom psihomotornom razvoju čovjeka od najmlađe dobi. Također je uočena sklonost da djeca iz glazbenih obitelji i obitelji u kojima se amaterski njeguje glazba imaju više afiniteta za glazbene aktivnosti. Osobe koje se profesionalno ili amaterski bave nekom od glazbenih aktivnosti (pjevanje ili sviranje) imaju sklonost i prema drugim intelektualnim aktivnostima. Cilj ovoga rada ispitati je postoji li veća sklonost prema glazbenim aktivnostima kod djece koja su odrasla u obiteljima u kojima se njegovala glazba i prenosi li se ta sklonost na iduće generacije te postižu li takve osobe bolji opći uspjeh tijekom obrazovanja. Za potrebe istraživanja razmatraju se pitanja: Postoji li razlika u općem uspjehu kod osoba koje su svirale glazbeni instrument u osnovnoj školi i/ili pohađali muzičku školu i onih koji nisu te postoji li sklonost „nasljeđivanju” glazbenog interesa. U istraživanju su sudjelovala 283 ispitanika različitih dobnih skupina podijeljena u dvije skupine ovisno o tome jesu li u osnovnoj školi svirali glazbeni instrument ili ne, odnosno u 5 skupina ovisno o tome jesu li se školovali u višoj ili nižoj glazbenoj školi te jesu li je završili. Rezultati su analizirani neparametrijskim statističkim metodama obrade podataka te upućuju na postojanje veze između sviranja instrumenta u osnovnoj školi te općeg uspjeha kao i naznaka da se glazbeni interes prenosi s generacije na generaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost