Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 991072

Evaluacija kao pedagoški fenomen


Španja, Sanja
Evaluacija kao pedagoški fenomen // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 1; 261-297 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 991072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija kao pedagoški fenomen
(Evaluation as a pedagogical phenomenon)

Autori
Španja, Sanja

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 68 (2019), 1; 261-297

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dionici školskog sustava ; evaluacijski modeli ; školski sustav
(School system components ; Evaluation models ; The school system)

Sažetak
Evaluacija koju poznajemo danas nije se iznenada pojavila - ona je rezultat kontinuiranog, rekurzivnog i divergentnog razvojnoga procesa svih dionika odgojno obrazovnog sustava koji uključuju brojne interakcijske utjecaje. Evaluacija je kroz povijest, kao organizirani sustav u odgoju i obrazovanju, reflektirala ono što su učitelji vjerovali da je obrazovanje tog vremena. Evaluacija odgojno- obrazovnog procesa, kao pedagoški fenomen, poznata je još od Sokrata, no sve do 1960. godine dvadesetog stoljeća nije imala smislen i organiziran fokus na procjenu uspješnosti poučavanja akademskih postignuća (Danielson, Mcgreal, 2000, 15). U stručnoj i znanstvenoj literaturi možemo pronaći brojne definicije jer je evaluacija višestruko determinirana pa je teško iznjedriti jedinstveno određenje tog pojma, koji bi vrijedio u različitim društvenim okružjima i znanstvenim krugovima. U radu ćemo se baviti evaluacijom kao sastavnim dijelom pedagoške teorije i prakse, evaluacijom školskog sustava i dionicima u evaluaciji. Također ćemo dati pregled evaluacijskih modela koji određuju razlike u evaluacijskim procesima. Pri tome evaluaciju definiramo kao procjenu određenih odgojno-obrazovnih aktivnosti i rezultata te učinkovitosti intervencija te odgovara na pitanje jesu li ti ciljevi i u kojoj mjeri dostignuti. Uzimajući to u obzir, postavlja se pitanje treba li evaluacija biti predodređena ciljevima ili biti otvorena i za neočekivane rezultate i ishode jer odgoj i obrazovanje predstavljaju proces te istovremeno i rezultat toga procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanja Španja (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Španja, Sanja
Evaluacija kao pedagoški fenomen // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 1; 261-297 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Španja, S. (2019) Evaluacija kao pedagoški fenomen. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (1), 261-297.
@article{article, author = {\v{S}panja, Sanja}, year = {2019}, pages = {261-297}, keywords = {dionici \v{s}kolskog sustava, evaluacijski modeli, \v{s}kolski sustav}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {68}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Evaluacija kao pedago\v{s}ki fenomen}, keyword = {dionici \v{s}kolskog sustava, evaluacijski modeli, \v{s}kolski sustav} }
@article{article, author = {\v{S}panja, Sanja}, year = {2019}, pages = {261-297}, keywords = {School system components, Evaluation models, The school system}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {68}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Evaluation as a pedagogical phenomenon}, keyword = {School system components, Evaluation models, The school system} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font