Pregled bibliografske jedinice broj: 991072
Evaluacija kao pedagoški fenomen
Evaluacija kao pedagoški fenomen // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 1; 261-297 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 991072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija kao pedagoški fenomen
(Evaluation as a pedagogical phenomenon)
Autori
Španja, Sanja
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 68
(2019), 1;
261-297
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dionici školskog sustava ; evaluacijski modeli ; školski sustav
(School system components ; Evaluation models ; The school system)
Sažetak
Evaluacija koju poznajemo danas nije se iznenada pojavila - ona je rezultat kontinuiranog, rekurzivnog i divergentnog razvojnoga procesa svih dionika odgojno obrazovnog sustava koji uključuju brojne interakcijske utjecaje. Evaluacija je kroz povijest, kao organizirani sustav u odgoju i obrazovanju, reflektirala ono što su učitelji vjerovali da je obrazovanje tog vremena. Evaluacija odgojno- obrazovnog procesa, kao pedagoški fenomen, poznata je još od Sokrata, no sve do 1960. godine dvadesetog stoljeća nije imala smislen i organiziran fokus na procjenu uspješnosti poučavanja akademskih postignuća (Danielson, Mcgreal, 2000, 15). U stručnoj i znanstvenoj literaturi možemo pronaći brojne definicije jer je evaluacija višestruko determinirana pa je teško iznjedriti jedinstveno određenje tog pojma, koji bi vrijedio u različitim društvenim okružjima i znanstvenim krugovima. U radu ćemo se baviti evaluacijom kao sastavnim dijelom pedagoške teorije i prakse, evaluacijom školskog sustava i dionicima u evaluaciji. Također ćemo dati pregled evaluacijskih modela koji određuju razlike u evaluacijskim procesima. Pri tome evaluaciju definiramo kao procjenu određenih odgojno-obrazovnih aktivnosti i rezultata te učinkovitosti intervencija te odgovara na pitanje jesu li ti ciljevi i u kojoj mjeri dostignuti. Uzimajući to u obzir, postavlja se pitanje treba li evaluacija biti predodređena ciljevima ili biti otvorena i za neočekivane rezultate i ishode jer odgoj i obrazovanje predstavljaju proces te istovremeno i rezultat toga procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski