Pregled bibliografske jedinice broj: 990820
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive, 2016. (prijevod).
CROSBI ID: 990820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive
(Early Childhood and Preschool Education-Challenges and Perspectives)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana
Izvornik
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, prijevod
Godina
2016
Ključne riječi
kompetentan odgojitelj ; kurikulum ; suradničko učenje ; refleksija ; vrednovanje
(competent educator ; curriculum ; cooperative learning ; reflection ; evaluation)
Sažetak
Zbornik radova Rani i predškolski odgoj i obrazovanje – izazovi i perspektive, nastao je sinergijom teoretičara znanstvenika i praktičara ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, znanstvenim istraživanjima i razvojem odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma dječjeg vrtića. Suvremeno shvaćanje djeteta i institucionalnog djetinjstva u čijem je središtu aktualizacija razvojnih mogućnosti i poštovanje jedinstvene osobnosti i dostojanstva svakog djeteta, primarno je u obavljaju odgojno-obrazovne djelatnosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. U Zborniku je naglašena mnogovrsnost u pristupima, metodologiji i znanstvenim područjima, a teme su sljedeće: suvremeno shvaćanje djeteta u funkciji cjelovitog razvoja ; dječji vrtić-mjesto kvalitetnih odnosa, suradnje i tolerancije ; inkluzija, prava djeteta i demokratski odgoj u dječjem vrtiću ; odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj i razumijevanje ekspresivnih potencijala djeteta u različitim područjima/medijima. Posebnost Zbornika je vješto preplitanje iskusnih i potvrđenih znanstvenika s onima koji tek trebaju zauzeti svoje mjesto u znanosti, ali svakako i stručnjaka u neposrednom radu s djecom rane i predškolske dobi u okviru stručnih radova i oprimjerivanja prakse. Svi znanstveni i stručni prilozi prošli su odgovarajući recenzentski postupak. Otvorenost za kontinuirano učenje i spremnost na unapređivanje odgojne i obrazovne prakse moguće je osnaživati uz pomoć kontinuiranog istraživanja i unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa od strane teoretičara i istraživača znanstvenika, samih praktičara odgojitelja i drugih stručnih djelatnika dječjeg vrtića u smjeru razvoja refleksivne prakse i profesionalizma ; povezivanja svih sudionika odgojno-obrazovnoga procesa koji uče, istražuju i mijenjaju odgojnu i obrazovnu praksu i dijele to iskustvo s drugima u zajednice koje uče. Razvoj odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma dječjeg vrtića događa se paralelno s razvojem novih vrijednosti, razumijevanja i znanja odgojitelja i drugih djelatnika dječjeg vrtića, a kontinuirani profesionalni razvoj razvidan je u stručnom predstavljanju primjera dobre odgojno-obrazovne prakse u Republici Hrvatskoj te znanstvene studije o dosezima svjetske, a posebice hrvatske teorije i prakse u području institucijskog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, kurikuluma ranog odgoja te o dosezima u području inicijalnog obrazovanja i profesionalnog razvoja odgojitelja i drugih stručnih djelatnika dječjeg vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek